۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
بررسی ظرفیت های نوسازی ناوگان حمل و نقل بار برون شهری
در نشست کمیته راهبری بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا انجام شد

بررسی ظرفیت های نوسازی ناوگان حمل و نقل بار برون شهری

در راستای نیل به اهداف تعیین شده در اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل بار برون شهری، ظرفیت ها و فرصت های اجرای طرح مذکور در نشست کمیته راهبری بخش حمل و نقل جاده ای کالا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، صدرالله بمانا، مشاور رئیس این سازمان در امر نوسازی ناوگان، با بیان اینکه طرح نوسازی ناوگان فرسوده در راستای تأمین منافع صنعت حمل و نقل جاده‌ای کالا و رعایت صرفه و صلاح اقتصاد ملی به تصویب رسیده است، افزود:  در این طرح همواره تلاش شده است تا خواسته ها و مطالبات بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا بر اساس واقعیت ها و امکانات موجود در بازار و شرایط اقتصادی کشور در نظر گرفته شده و در نهایت خدمات بهتری در بخش حمل و نقل به کاربران ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد:  تغییر مواد قانونی و آیین نامه اجرای طرح به راحتی امکان پذیر نمی باشد لیکن به منظور رفع مسائل و مشکلات فرآیند اجرای طرح ، پیشنهادها و نظر های کاربردی انجمن ها و تشکل های صنفی شرکت های حمل و نقل و رانندگان دریافت و بررسی می‌شود و در صورت تایید امکان اصلاح و بازنگری در شرایط و ضوابط فنی وجود دارد.

 بر اساس این گزارش، مهران قربانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر شفاف‌سازی و اطلاع رسانی صحیح به مالکان خودروها و شرکت های حمل و نقل تاکید کرد و افزود: امیدآن است با همکاری و مشارکت انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی، مزیت‌ها و منافع حاصل از اجرای طرح به ذینفعان اعلام شده و در صورت هرگونه مسئله و یا مشکلی در فرایند ثبت نام موارد به طور عینی و مصداقی بررسی شده و پاسخگویی لازم و مناسب انجام شود.

 وی یادآور شد: متقاضیان نوسازی ناوگان که مالک ناوگان فرسوده هستند برای جلوگیری از سودجویی واسطه ها و دلالان می بایست با هوشیاری کامل و آگاهانه اقدام نمایند و قبل از اطمینان از ورود ناوگان مورد نظر به گمرک ایران، از هرگونه پرداخت و اطمینان به افراد متفرقه و مدعی اجتناب نمایند.

گفتنی است در این نشست، روسای کانون انجمن های صنفی شرکتهای حمل و نقل کالا، رانندگان ، کامیونداران و اتحادیه شرکتهای تعاونی حمل و نقل بار کشور، حضور داشتند و نظرها و پیشنهادهای خود را درباره طرح مذکور بیان کردند.

این گزارش می افزاید، یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی در نشست کمیته راهبری حمل و نقل جاده ای کالا،   بررسی وضعیت کرایه حمل و نحوه به روز رسانی نرخ شاخص حمل بر اساس تن -کیلومتر در سال جاری بوده است که مقرر شد با توجه به شرایط و تغییرات مؤلفه های هزینه ای ذی ربط با مشارکت تشکل‌های صنفی بازنگری شده و به روز رسانی شود.

کد خبر: ۲۲٬۱۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha