۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
صادرات مرغ مازاد به شرط تامین نیاز داخل| لزوم افزایش ضریب نفوذ دانش در تولید محصولات کشاورزی
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد

صادرات مرغ مازاد به شرط تامین نیاز داخل| لزوم افزایش ضریب نفوذ دانش در تولید محصولات کشاورزی

آقامیری، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: مازاد تولید مرغ گوشتی به شرط تامین نیاز داخل صادر خواهد شد لذا تولیدکنندگان بدون دغدغه به تولید ادامه دهند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سیدمحمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی که امروز به استان خراسان رضوی سفر کرده است، در افتتاح شرکت گهر ماکیان ایرانیان در شهرستان تربت حیدریه اظهار کرد: ایجاد زنجیره ارزش در صنعت مرغداری بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: تولیدکنندگان ما در خط مقدم نابرابر اقتصادی مبارزه کرده و برای حفظ امنیت غذایی کشور تلاش می کنند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در زنجیره ارزش تولید، مصرف کننده محصول را با قیمت مناسب تر دریافت خواهد کرد و اگر قیمت برای مصرف کننده کاهش پیدا کند مسیر زنجبره به درستی طی شده است، در غیر این صورت مشکلی در روند کار زنجیره وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: در کشور سالانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون قطعه جوجه گوشتی نیاز داریم و با توجه به سیاست‌های تعیین شده برای تولید با هدف صادرات، این امکان برای مجموعه گهر ماکیان ایرانیان وجود دارد تا کار را توسعه دهد و نگران مازاد تولید نباشد.

آقامیری با بیان اینکه از ۵۰ درصد از ظرفیت تولید جوجه در استان خراسان رضوی استفاده می‌شود، گفت: باید برای توسعه کار از تمام ظرفیت موجود در استان خراسان رضوی استفاده شود، مازاد تولید نیز به شرط تامین نیاز داخل صادر خواهد شد.

وی افزود: با افزایش ضریب نفوذ دانش‌بنیان در تولید می‌توانیم بهره‌وری را افزایش دهیم، با افزایش نفوذ دانش، ضریب تبدیل، دوره پرورش و ... افزایش خواهد یافت.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: در سال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود که می‌توانیم آن را تا ۳ میلیون تن افزایش دهیم.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی تمام قد و در تمام زمینه‌ها از تولیدکننده حمایت خواهد کرد.

کد خبر: ۲۲۱٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha