۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
شهرداری اشتباهی با شرکت های زیر مجموعه شرکت پخش مذاکره کرد| حذف کامل کارت جایگاه داران منطقی نیست
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی در گفتگو با بازار:

شهرداری اشتباهی با شرکت های زیر مجموعه شرکت پخش مذاکره کرد| حذف کامل کارت جایگاه داران منطقی نیست

نژاد علی رییس شرکت پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه حذف کامل کارت سوخت جایگاه داران به هیچ وجه منطقی نبوده و اصلا شدنی نیست، گفت: گرانی بنزین در دستور کار دولت نیست.

بازار؛ گروه آب و انرژی: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران باید ۱۱۰ جایگاه کوچک مقیاس در تهران راه اندازی شود. بر اساس آنچه مدیران شهرداری اعلام کرده اند، تمامی اقدامات برای ساخت ۲۰ جایگاه از ۱۱۰ جایگاه عرضه سوخت انجام شده و حالا باید جلسه ای با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گذاشته شود تا تاییدیه های لازم اخذ شود. اما جالب اینجاست نهادی که به نوعی متولی سامان دهی توزیع سوخت در کشور است، هنوز جلسه ای در این خصوص برگزار نکرده است. البته مسئولین شرکت پخش و پالایش این ادعا را قبول نداشته و مدعی اند که شهرداری به اشتباه با شرکت های زیر مجموعه این نهاد دولتی وارد مذاکره شده و همین مساله روند پیشروی کار را کند کرده است.

علی اکبر نژاد علی مدیرعامل شرکت پخش همچنین در گفتگو با بازار تاکید می کند که از هفته آینده پیگیری جلسات این مساله خواهد بود. او همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود درباره حذف جایگاه های سوخت هم می گوید که وزارت نفت هیچ برنامه ای در این خصوص ندارد. چرا که این کار به هیچ وجه شدنی نبوده و منطقی نیست. متن کامل گفتگوی بازار با علی اکبر نژاد علی را در ادامه می خوانید:

شهرداری ایجاد ۱۱۰ جایگاه کوچک مقیاس را باید از کانال شرکت پخش فرآورده ها پیگیری می کرده اما به نظر می رسد که برای انجام این پروژه با شرکت های زیر مجموعه شرکت پخش وارد مذاکره شده بود

*رییس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای شهر تهران به تازگی گفته که شهرداری زمین لازم برای درباره احداث ۱۱۰ جایگاه سوخت کوچک مقیاس را آماده کرده اما شرکت پخش جلسه ای برگزار نمی کند. دلیل این عدم همکاری چیست؟

این صحبت از طرف دوستان مطرح شده اما ما به دنبال انجام هماهنگی های لازم در این خصوص هستند.

*با این اوصاف این پروژه کی اجرایی می شود؟

جلساتی در این زمینه برگزار شده و از هفته آینده به صورت جدی تر برگزاری جلسات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

*اما بر اساس آنچه شهرداری تهران اعلام کرده وزارت نفت همکاری لازم را در این خصوص با شهرداری نداشته و مجوزهای لازم را تایید نکرده است. آیا این ادعای مدیران شهرداری نادرست است؟

نه اینکه شهردار حرف نادرستی زده باشد. شاید کانال ارتباطی که این موضوع از آن پیگیری می شده و هماهنگی های لازم با آن صورت می گرفته، کانال درستی نبوده است. شهرداری باید این مساله را از کانال شرکت پخش فرآورده های پیگیری می کرده اما شهرداری برای انجام این پروژه با شرکت های زیر مجموعه شرکت پخش وارد مذاکره شده بود.

*فکر می کنید که استارت این پروژه تا پایان امسال کلید بخورد؟

اگر آمادگی و شرایط برای ایجاد جایگاه های تک سو فراهم باشد، مشکل خاصی در اجرای این پروژه وجود ندارد.

حذف کامل کارت بنزین جایگاه داران سوخت غیر ممکن بوده و منطقی هم نیست و شرکت پخش هیچ برنامه ای در این خصوص ندارد

*آیا برنامه ای برای حذف کامل سهمیه جایگاه داران سوخت وجود دارد؟

حذف کامل کارت بنزین جایگاه داران سوخت غیر ممکن بوده و منطقی هم نیست و شرکت پخش هیچ برنامه ای در این خصوص ندارد. البته در هفته های گذشته از کاهش تعداد کارت سوخت های جایگاه ها، سوخت گیری مردم با کارت های شخصی هم به شدت بیشتر شده است. طوری که هم اکنون حدود ۳۵ درصد مراجعه کنندگان برای دریافت بنزین ۳ هزار تومانی از کارت سوخت شخصی استفاده می کند.

*برخی مدعی اند که دولت با این کار به نوعی به دنبال افزایش قیمت بنزین است. آیا این احتمال که قیمت سومی برای بنزین اعلام شود، وجود دارد؟

دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

کد خبر: ۲۲۱٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha