۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۱
 برخی با شایعه‌پراکنی موجب ایجاد تلاطم در بازار ارز می‌شوند
نماینده مردم دامغان در مجلس:

برخی با شایعه‌پراکنی موجب ایجاد تلاطم در بازار ارز می‌شوند

نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: عده‌ای که جزء ثروتمندان جامعه هستند و درآمدهای ارزی دارند با فضاسازی در فضای مجازی موجب ایجاد تلاطم در بازار ارز می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، علی اکبر علیزاده؛ نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بازار ارز در کشور گفت: عده‌ای که جزء ثروتمندان جامعه نیز هستند و درآمدهای ارزی دارند منافع خود را در این می‌بینند که بازار ارز دچار تلاطم شود و با التهاب در بازار ارز سعی دارند تا موجب افزایش قیمت دلار در کشور شوند.

وی افزود: در مقابل اکثریت جامعه هستند که درآمد آن‌ها ریالی است و از این افزایش قیمت دلار رنج می‌برند که البته حامیان اصلی کشور و نظام همین افراد هستند و باید این سرمایه انسانی نظام حفظ شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: واقعیت این است که قیمت دلار در کشور ما زیر بیست هزار تومان است، اما به دلیل نابسامانی‌هایی که بر اثر فضاسازی‌ها در بازار ارز ایجاد می‌شود قیمت دلار امروز به حدود ۵۰ هزار تومان در بازار آزاد رسیده است.

علیزاده خاطرنشان کرد: اگر صادر کنندگان ما ارز حاصل از صادرات خود را به دولت و بانک مرکزی تحویل دهند دیگر بازار فرعی و بازار آزادی به آن صورت وجود نخواهد داشت که بخواهد بر قیمت دلار در بازار تاثیر بگذارد و اگر هم حد قلیلی باشند نمی‌توانند چندان تاثیری داشته باشند و برخورد با آن‌ها هم بسیار آسان است.

وی افزود: عدم تحویل ۱۰۰ درصدی ارز حاصل از صادرات به بانک مرکزی و تزریق آن در بازارهای غیررسمی باعث می‌شود که بازارهای فرعی برای خرید ارز ایجاد شود و همین مسئله زمینه‌ساز ایجاد تلاطم در بازار ارز است.

کد خبر: ۲۲۱٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha