۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
لزوم تشکیل قرارگاه‌های اشتغال استانی| مهم‌ترین رکن ایجاد اشتغال پایدار مهارت‌افزایی است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد

لزوم تشکیل قرارگاه‌های اشتغال استانی| مهم‌ترین رکن ایجاد اشتغال پایدار مهارت‌افزایی است

مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم تشکیل قرارگاه‌های اشتغال به منظور پیشبرد اهداف حوزه اشتغال در استان‌ها تأکید کرد.

به گزارش بازار، کارگروه تخصصی اشتغال استان تهران با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علیرضا فخاری» استاندار تهران، «محمد علی‌مهری» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، «حامد ویس‌کرمی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، فرمانداران و دیگر مسئولان استانی برگزار شد.

مرتضوی در این جلسه با اشاره به تکالیف قانونی و شرعی مسئولان نظام، مطرح شده در قانون اساسی اظهار داشت: از جمله حقوق برجسته مردم بر گردن ما به عنوان کارگزاران نظام که در برنامه‌های رئیس‌جمهور به تفصیل به آن تأکید شده، اشتغال می‌باشد.

وی افزود: به منظور ایجاد اشتغال برای آحاد مختلف مردم وظیفه ذاتی و قانونی داریم که از این رهگذر در بیانات مقام معظم رهبری همواره توجه به کار، ترویج فرهنگ کار، رعایت حقوق کارگر، عدالت آمایشی در ایجاد اشتغال را شاهد هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: اگر بخواهیم به مؤلفه‌های مناسب اشتغال دست پیدا کنیم باید همانند دوران دفاع مقدس قرارگاه اشتغال ایجاد کنیم و در این قرارگاه فرمانداران باید تلاش مضاعف انجام دهند تا از مقررات زائد، مشکلات خودساخته و تلاش دشمن به‌منظور تهدید امنیت شغلی بگذریم، در واقع باید در این حوزه قیام کنیم.

مرتضوی سپس با اشاره به حقِ داشتن مسکن به عنوان حق دیگر ملت، گفت: چنانچه موتورهای محرکه مسکن به حرکت در بیاید بخشی از اشتغال کشور را رونق می‌بخشد، همچنین باید متناسب با سیاست‌های آمایش اشتغال، تربیت نیروی انسانی داشته باشیم و در گام نخست باید دانش‌افزایی کنیم که در این زمینه ریل‌گذاری ساختار نظام آموزشی مناسب شده است.

وی به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت مراکز و دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین رکن ایجاد اشتغال پایدار، مقوله آموزش است که در این زمینه اشتغال خانگی و آموزش‌های سیستماتیک برنامه‌ریزی‌شده، آموزش‌های غیرحضوری و نظام استاد شاگردی رونق پیدا کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تأمین زیرساخت‌ها باید متناسب با مطالعات آمایش و استعداد مناطق تعریف شود و زیرساخت در جایی ایجاد شود تا با کمترین هزینه بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم.

مرتضوی در ادامه به لزوم مدیریت منابع اشاره کرد و افزود: باید بهره‌وری در حوزه‌های مختلف را بالا ببریم تا به رشد تولید و مهار تورّم منجر شود که این امر نیاز به برنامه‌ریزی مدون دارد و دولت به این مقوله آگاه است و اقدامات شایسته‌ای صورت پذیرفته است.

وی خطاب به مدیران استان تهران عنوان کرد: تقاضا از استان تهران این است که امور را با تلاش مضاعف پیگیری کنند و قدرت ریسک‌پذیری را در حوزه آموزش توسعه دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به لزوم ماندگاری حوزه نخبگانی و انتقال دانش اشاره کرد و گفت: امید است در سال ۱۴۰۲ فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه مهار تورّم و رشد تولید محقق شود و این مهم با همت بالای شما امکان‌پذیر است، هر یک از مسئولان باید یک گام به جلو بردارد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: نمایندگان عالی دولت در استان اختیارات متنوع و قابلیت گره‌گشایی از مشکلات را دارند، در این راستا استان تهران متفاوت از سایر استان‌ها است و جمعیت برخی از شهرستان‌های آن معادل دو استان می‌باشد؛ از این‌رو باید قرارگاه‌های متعددی تشکیل شود.

گفتنی است در پایان این مراسم تقدیرنامه‌ای از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به علیرضا فخاری استاندار تهران به جهت کسب رتبه اول در جذب تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ تقدیم شد.

کد خبر: ۲۲۱٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha