۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
پیگیری استقرار «ثبت شرکت‌ها» در سازمان بورس، برای تسریع افزایش سرمایه‌ها
در میز صنعت «استخراج کانه‌های فلزی» مطرح شد

پیگیری استقرار «ثبت شرکت‌ها» در سازمان بورس، برای تسریع افزایش سرمایه‌ها

­سیزدهمین نشست میز صنعت سازمان بورس و اوراق بهادار با موضوع بررسی صنعت استخراج کانه‌های فلزی، با ریاست، جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس با موضوع صنعت استخراج کانه‌های فلزی برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، ضرورت نوسازی ناوگان صنعتی و اکتشافات عمیق معدنی در ایران، اهمیت رقابت‌پذیری بین‌المللی در صنعت فولاد، حذف چندنرخی بودن قیمت ارز و قیمت‌گذاری نامتوازن از مهم‌ترین محورهای سیزدهمین نشست میز صنعت سازمان بورس در بررسی صنعت «استخراج کانه‌های فلزی» بود.

این جلسه با حضور مدیر امور معدنی شرکت معدنی و صنعتی گلگهر، مدیرعامل توسعه معادن روی ایران، معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، رئیس اداره نظارت بر ناشران صنعتی و معدنی سازمان بورس، رئیس اداره میزهای صنعت و رتبه بندی ناشران سازمان بورس و جمعی از خبرنگاران و فعالان بازار سرمایه برگزار شد.

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در رابطه با انتقاد ناشران به طولانی بودن فرآیندهای ثبت شرکتی، گفت: هر جا که توانستیم این روند را تسریع کردیم. بخشی از این محدودیت‌ها به قانون تجارت بازمی‌گردد که بخشی از آن با اصلاح قانون بازار در حال پیگیری است. با اداره ثبت مذاکراتی داشتیم تا برای تسریع و تسهیل روند افزایش سرمایه در سازمان بورس مستقر شوند.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران هم در ادامه این نشست به ضرورت چالش ارزی اشاره کرد و گفت: در حال پیگیری این موضوع هستیم که بخشی از کالاها از حوزه ارزی خارج شوند. در حوزه سنگ آهن اما قیمت‌گذاری بیشتر با با انجمن‌هاست. مسئله قیمت‌گذاری در بعضی صنایع مثل صنایع سیمانی بحرانی است. به این خاطر که بیشترشان بورسی هستند و دستشان هم به جایی نمی‌رسد.

فروتن درباره رینگ صادراتی بورس کالا گفت: دو سه هفته گذشته فولاد خلیج فارس اولین شرکتی بود که قیمت ارزی گذاشت. رینگ صادراتی هرچه بیشتر بفروشد به نفع کشور است. نباید در این مسئله شک کرد. مقدمات فروش ارزی در رینگ ارزی آماده شده است تا مشکلات سابق شرکت ملی مس - که در اسفند ماه بود - ایجاد نشود. بعضی شرکت‌ها به‌دنبال ادغام با شرکت‌های دیگر و بعضی شرکت‌ها به‌دنبال تفکیک هستند. سازمان بورس البته در برابر تفکیک مقاومت می‌کند؛ چرا که در همه دنیا هم شرکت‌ها به سوی ادغام پیش می‌روند.

کد خبر: ۲۲۱٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha