۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
احکام چهارمین برنامه ملی توسعه آمار کشور نهایی شد

احکام چهارمین برنامه ملی توسعه آمار کشور نهایی شد

رئیس مرکز آمار ایران از تدوین نهایی احکام چهارمین برنامه ملی توسعه آمار کشور با رویکرد مدرن‌سازی نظام آماری کشور و با تأکید بر اجرای سرشماری ثبتی‌مبنا خبر داد.

به گزارش بازار، دهمین نشست شورای هماهنگی و تلفیق چهارمین برنامه ملی توسعه آمار کشور با حضور رئیس و معاونان مرکز آمار ایران و اعضای این شورا و با هدف بررسی و نهایی‌سازی احکام این برنامه برای ارسال به کمیسیون تخصصی شورای عالی آمار، برگزار شد.

«جواد حسین‌زاده»، رئیس مرکز آمار ایران، در این نشست گفت: چهارمین برنامه ملی توسعه آمار کشور با رویکرد مدرن‌سازی نظام آماری کشور و با تأکید بر اجرای سرشماری ثبتی‌مبنا و با ۱۰ راهبرد اصلی در حال تدوین است.

وی با قدردانی از اعضای کارگروه دستگاه‌های اجرایی برای همکاری با مرکز آمار ایران در بررسی و نهایی‌سازی احکام این برنامه، گفت: چهارمین برنامه ملی توسعه آمار کشور، برای سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶، در مرکز آمار ایران در حال تدوین است و برنامه‌های اجرایی، اعتبارات و احکام این برنامه پس ازنهایی‌سازی در این شورا و کمیسیون‌های تخصصی، برای بررسی و تصویب، به شورای عالی ارائه خواهد شد.

دبیر شورای تلفیق چهارمین برنامه ملی توسعه آمار کشور نیز در این نشست، گزارشی از نشست‌ها و فعالیت‌های انجام شده ارائه داد.
«سعید عباسی» با اشاره به نقاط قوت و آسیب‌های سومین برنامه ملی آمار، گفت: در برنامه سوم به آمارهای رسمی، مدرن‌سازی نظام آماری و استفاده از فناوری‌های نوین در نظام آماری، توجه شده بود و البته پس از اجرای برنامه، آسیب‌شناسی آن صورت گرفت.

عباسی افزود: در تدوین چهارمین برنامه ملی توسعه آمار کشور، رویکردهای اصلی برنامه هفتم توسعه از جمله ثبات اقتصادی و کنترل تورم، رشد اقتصادی عدالت‌محور، امنیت غذایی، حکمرانی یکپارچه منابع آب و صندوق‌های بازنشستگی مورد توجه قرار می‌گیرد.

این گزارش می‌افزاید: همچنین در یازدهمین نشست شورای هماهنگی و تلفیق چهارمین برنامه ملی توسعه آمار کشور، بررسی محورهای «تولید آمار و استقرار نظام آمارهای ثبتی‌مبنا» و «محاسبات ملی و شاخص‌های کلان» (از محورهای هشت‌گانه پیش‌نویس برنامه) برای ارسال به شورای عالی آمار ادامه یافت و حاضران در نشست، پیشنهادها و نظرات خود را بیان کردند.

کد خبر: ۲۲۰٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha