۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
نباید به روند فعلی فعالیت صندوق توسعه ملی قانع باشیم
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

نباید به روند فعلی فعالیت صندوق توسعه ملی قانع باشیم

مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای آینده صندوق توسعه ملی به یک سطح و مقطعی بالاتر فکر کنیم و نباید به روند فعلی قانع باشیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامرضا مرحبا، با اشاره به رویکرد صندوق توسعه ملی در زمینه اقدامات توسعه ای کشور بیان کرد: فلسفه تشکیل صندوق توسعه ملی بر این مبنا بوده که به هر حال ما یکسری درآمدهای ارزی در بحث نفت داشتیم که عمده این ها صرف مصارف جاری و عمرانی روزمره کشور می شد براساس تدبیر، بخشی از این درآمدها در جایی تجمیع شده و صرف توسعه و پیشرفت صنعتی کشور شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه صندوق توسعه ملی تشکیل شد و اقدامات خوبی را هم مدنظر قرار داد، بیان کرد: طبق آمار و عملکردهای صورت گرفته، صندوق توسعه ملی حرف هایی برای گفتن دارد و پروژه ها و اقدامات زیادی در اقتصاد و صنعت با حمایت این صندوق رخ داده است.

وی عملکرد گذشته صندوق توسعه ملی را قابل دفاع دانست و بیان کرد: با این حال برای آینده صندوق باید به یک سطح و مقطعی بالاتر فکر کنیم و نباید به روند فعلی قانع باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: سطح توسعه یافتگی کشور ما به نحوی است که با اقدامات فعلی صورت گرفته تغییر فاحشی اتفاق نمی افتد. به عنوان مثال فردی در دهک سه قرار دارد و می خواهد به دهک ۱۰ برسد. اینکه این فرد می خواهد از دهک سه به چهار برود یک برنامه نیاز دارد و اینکه این فرد قصد دارد از دهک سه به ۹ برسد یک برنامه دیگر. بنابراین چشم اندازی که برای خودمان تعریف می کنیم باید متعالی باشد و بر همان اساس ساختارهای خودمان را تغییر دهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: صندوق توسعه ملی باید یک سطحی از توسعه یافتگی و نوعی از عملکردها و حمایت ها را برای خودش تعریف کند تا کشور به یک سطح بالایی از توسعه یافتگی دست پیدا کند.

کد خبر: ۲۲۰٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha