۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۶
دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به فرآیند واگذاری اموال مازاد بانکها ورود کند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به فرآیند واگذاری اموال مازاد بانکها ورود کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متاسفانه برخی دستگاه ها و بانکها به بهانه های متعدد مبنی بر اینکه اموالی ندارند و یا آن اموال را نیاز دارند، دست به واگذاری اموال مازاد نمی زنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مسلم صالحی، در ارزیابی خود از فروش اموال مازاد بانکها بیان کرد: متاسفانه فرهنگی بین سازمان های دولتی جا افتاده که سعی می کنند حدالامکان املاک خود را نگه داشته تا پس از گذر زمان و ارزش افزوده ای که ایجاد می شود، این اموال را به یک پشتوانه مالی برای خود تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه در قوانین بالادستی جهت فروش اموال بانکها تکالیفی تعیین شده است، بیان کرد: متاسفانه برخی از این دستگاه ها و بانکها به بهانه های متعدد مبنی بر اینکه اموالی ندارند و یا آن اموال را نیاز دارند، دست به این اقدام نمی زنند، درصورتی که بسیاری از بانکها، به عنوان مثال بانک سپه اموال زیادی را در اختیار دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بانکهای دیگری نیز شرایط مشابه با بانک سپه دارند، بیان کرد: اگر دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به این بخش ورود نکند، فکر نمی کنیم بحث فروش اموال مازاد بانکها به سرانجامی برسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل هئیت مولد سازی دارایی های دولت، بیان کرد: البته قرار است این هئیت نیز به این قبیل موضوعات ورود کند با این حال لیست اموال بانکها به قدری زیاد است که شاید این ماموریت از عهده این هئیت هم نیز برنیاید.

صالحی با تاکید بر این نکته که هم فروش و هم قیمت گذاری درست اموال باید مدنظر قرار گیرد، بیان کرد: به واقع این اموال باید به افرادی که اهلیت لازم را دارند، واگذار شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: اگر اموال مازاد بانکها به درستی واگذار نشود، بحث بنگاه داری حل نمی شود و رشد خواهد کرد که باید از آن جلوگیری کرد. همچنین اگر این مهم صورت نگیرد ممکن است اموال بانکها در حوزه های غیرمولد سرمایه گذاری شود که باید از آن جلوگیری کرد.

کد خبر: ۲۲۰٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha