۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
۲۵۴ میلیون دلار کالا از لرستان صادر شد
رئیس صمت لرستان:

۲۵۴ میلیون دلار کالا از لرستان صادر شد

لرستان - رئیس صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۳۷۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۵۴ میلیون دلار از لرستان صادر شده است.

محمدرضا صفی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به صادرات استان لرستان طی سال ۹۸ اظهار داشت: صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته رشد داشته است که می‌توان به صادرات ۳۷۰ هزار تن انواع کالا از استان لرستان به بیش از ۴۵ کشور جهان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه صادرات غیرنفتی استان در حوزه‌های صنعتی، پتروشیمی و تولیدات کشاورزی بوده است افزود: ۴۶ قلم کالا به ارزش ۲۵۴ میلیون دلار صادر شده است؛  ۹۶.۳ درصد سهم ارزشی و ۸۰.۱۰ درصد سهم وزنی صادرات مربوط به بخش صنعت، ۳.۴ درصد سهم ارزشی و ۱۹.۳۳ درصد سهم وزنی صادرات مربوط به مواد معدنی و همچنین سهم ۰.۰۵ درصدی ارزشی و وزنی صادرات مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان با اشاره به واردات کالا به استان عنوان کرد: همچنین ۱۳ میلیون دلار انواع کالا از طریق گمرک خرم‌آباد به استان لرستان وارد شده است.

وی تصریح کرد: بنا داریم امسال صادرات را دیجیتال محور کنیم که بستر آن فراهم شده و با یک شرکت نیز تفاهم نامه به امضا رسیده است و به زودی این کار عملیاتی خواهد شد.

صفی خانی با اشاره به افزایش صادرات استان گفت: لرستان ظرفیت افزایش تولیدات را دارد بنابراین باید به ظرفیت‌های استان توجه و موانع برطرف شود، بخش خصوصی در استان باید تقویت شود و به بالا بردن زنجیره تولید کمک کرد.

کد خبر: ۲۲٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha