۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
درآمد آجیل و خشکبار فروشی و راه‌های افزایش آن

درآمد آجیل و خشکبار فروشی و راه‌های افزایش آن

در این مطلب نکات مهم راه‌اندازی آجیل فروشی و تأثیر هرکدام از آن‌ها بر افزایش درآمد را توضیح داده‌ایم.

به گزارش بازار، در این مطلب نکات مهم راه‌اندازی آجیل فروشی و تأثیر هرکدام از آن‌ها بر افزایش درآمد را توضیح داده‌ایم. برای مثال، خواهیم گفت که یک نرم افزار آجیل فروشی تا چه اندازه بر رشد این کسب‌وکار تأثیر می‌گذارد. بنابراین اگر قصد راه‌اندازی آجیل فروشی دارید و به درآمد بالا فکر می‌کنید یا به‌طور کلی چنین موضوعاتی برایتان جذاب است، چند دقیقه اینجا بمانید و مطلب پیش‌ِرویتان را تا پایان بخوانید.

نرم افزار آجیل فروشی؛ راهی برای افزایش درآمد از آجیل فروشی

آجیل و خشکبار یکی از کالاهای محبوب و پرمصرف در میان مردم جهان است. میزان مصرف آجیل در ایران حتی بیشتر از برخی مناطق دیگر است. این کالای خوراکی خوشمزه دست‌ِکم تا چند سال پیش در بساط پذیرایی اکثر مراسمات اصیل ایرانی از قبیل شب یلدا، سال نو، دورهمی‌های دوستانه، مهمانی‌های خانوادگی و... حضور داشت. اما گرانی‌ها و افزایش قیمت آجیل و خشکبار چه بر سر بازار این مغزهای خوشمزه و مفید آورده است؟

اگر مالک کسب و کار های دیگری یا به فکر شروع شغلی دیگر هستید به آدرس https://baransys.com/softwares/ مراجعه کنید تا از دیگر نرم‌افزار های حسابداری نیز آشنا شوید.

آیا راه‌اندازی آجیل فروشی یک شغل پردرآمد است؟

آیا شغل آجیل فروشی می‌تواند منبع درآمد خوبی باشد یا خیر؟ این پرسش برای اکثر کسانی که در فکر راه‌اندازی آجیل فروشی هستند پیش می‌آید. با توجه به شرایط فعلی بازار و گرانی‌های موجود، راه‌اندازی آجیل فروشی و فکر کردن به درآمد بالا اندکی دشوار به نظر می‌رسد. اما هرچند افزایش قیمت آجیل تاحدودی موجب کاهش میزان خرید این کالا شده‌است، این شغل هنوز هم می‌تواند در دسته شغل‌های درآمدزا قرار بگیرد.

نکات مهم درمورد راه‌اندازی آجیل فروشی

فروشندگی یک مهارت است. برای یادگیری و تسلط بر مهارت فروشندگی هر کالایی ازجمله فروشندگی آجیل و خشکبار، نیازی نیست چندان هم سردرگم باشد. مواردی متعددی وجود دارند که به کمک شما می‌آیند. برای مثال، به یک نرم افزار آجیل فروشی فکر کنید. همین یک کار به ظاهر ساده به همراه چند نکتهٔ دیگر که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم، فروشگاه سنتی شما را به یک فروشگاه مدرن با درآمد زیاد تغییر حالت می‌دهد. به‌طور کلی اگر قصد راه‌اندازی فروشگاه آجیل را دارید و یا اگر قصد دارید درآمد فروشگاه سنتی خود را بالا ببرید، رعایت موارد زیر کمک بسیاری به شما خواهد کرد:

  • انتخاب بهترین مکان برای آجیل فروشی

محل خوب برای راه‌اندازی آجیل فروشی بسیار مهم است. هرچند که با تبلیغات می‌توانید محل فروشگاه خود را به‌سرعت اطلاع‌رسانی کنید. اما انتخاب یک محلهٔ شلوغ یا خیابان اصلی برای فروشگاه، اقدامی هوشمندانه است. اگر فروشگاه شما در کنار یک شیرینی‌فروشی باشد که بهتر هم می‌شود. خصوصاً اگر آن شیرینی‌فروشی مشهور هم باشد که دیگر نور علی نور می‌شود، چراکه در مناسبت‌های خاص و روزهای عید، شیرینی و آجیل معمولاً با هم خریداری می‌شوند و این به فروش بیشتر شما کمک خواهد کرد. شاید فکر کنید راه‌اندازی فروشگاه در خیابان‌های اصلی به سرمایهٔ اولیهٔ زیادی برای رهن و اجاره فروشگاه نیز دارد. اما این سرمایه به همراه سایر موارد، ازجمله خرید نرم افزار حسابداری آجیل، بهترین بازخورد را برایتان خواهد داشت و در بلندمدت شما را به سود قابل‌توجهی می‌رساند.

  • تأمین‌کنندهٔ خوب

پس از راه‌اندازی فروشگاه باید محصولات خود که همان آجیل و خشکبار است را تهیه کنید. اما خرید آجیل از تأمین‌کنندهٔ خوب بسیار مهم است. تأمین‌کنندهٔ خوب به این معنی که محصولات باکیفیت را با قیمت مناسب در اختیارتان قرار دهد. بهتر است از عرضه‌کنندگان بزرگ آجیل خرید کنید، چراکه در صورت خرید محصولات با قیمت بالا، در همان ماه‌های اول با چالش مالی مواجه خواهید شد و این وضعیت شما را سرخورده و ناامید می‌کند. البته در شروع کسب و کار خود می‌توانید از نرم‌افزار فروشگاهی رایگان استفاده کنید تا در هزینه های اولیه صرفه‌جویی شود.

تهیه آجیل خوب

  • روش‌های فروش و درآمدزایی

روش‌های فروش بسیار مهم است. ممکن است قبلاً هم سابقهٔ فروشندگی داشته باشید، اما شاید روش قدیمی شما بازدهی خوبی برای فروش آجیل نداشته باشد. باید حواستان جمع باشد و اگر پس از مدتی بازخورد خوبی از کارتان دریافت نکردید، روش‌های فروش خود را تغییر دهید و آن را به‌روز کنید. چندین راهکار متنوع برای فروش بیشتر آجیل و خشکبار وجود دارد. برای مثال، محصولات مرتبط را به فروشگاه اضافه کرده و به همراه محصول اصلی عرضه کنید. همچنین ارائه تخفیف ویژه برای مشتریان به ویژه مشتریان همیشگی روش مناسبی است. استفاده از یک نرم افزار آجیل فروشی پیشرفته که سیستم پیامکی داشته باشد، در تبلیغات و اطلاع‌رسانی این امور به شما کمک می‌کند. این نرم‌افزارها خدمات دیگری را برای مدیریت بهتر و آسان‌تر فروشگاه به شما ارائه می‌دهند. در ادامهٔ همین مقاله توضیحات بیشتری دربارهٔ آن ارائه می‌دهیم.

  • دکوراسیون فروشگاه

امروزه مردم به دکوراسیون فروشگاه اهمیت می‌دهند. علاوه‌بر فضای تمیز، ایجاد فضای دلنشین و جذاب تأثیر زیادی در فروش دارد. شما هم به این مورد اهمیت بدهید. حتی اگر هزینه‌ زیادی روی دستتان می‌گذارد، از چیدمان متفاوت و قفسه‌های شیک و جالب توجه استفاده کنید. به‌عنوان یک پیشنهاد، قفسه‌های چوبی با رنگ طبیعی و ایجاد فضایی سنتی، ایده‌ٔ خوبی است. البته این مورد سلیقه‌ای است و احتمالاً ایده‌ای که در ذهن شماست و هیچ جای دیگر استفاده نشده، فروش و درآمد زیادی را برایتان رقم بزند.

شاید رنگ‌های نارنجی، زرد و رنگ‌های گرم دیگر، بهترین رنگ دکوراسیون فروشگاه آجیل باشد. اما هرگز به این معنی نیست که نمی‌توانید از رنگ خنثی استفاده کنید. این مورد هم به سلیقه و خلاقیت شما بستگی دارد. رنگ‌ دکوراسیون فروشگاه و خلاقیت در ترکیب رنگ‌ها نیز در جذب مشتری و به‌تبع آن فروش و درآمد بالا تأثیرگذار است.
 

  • سرمایه و هزینهٔ راه‌اندازی فروشگاه آجیل

بسیاری از افراد درمورد هزینهٔ راه‌اندازی فروشگاه آجیل می‌پرسند و این‌که حدوداً چقدر سرمایه برای این کار لازم است. تخمین سرمایهٔ موردنیاز برای فروشگاه آجیل به عوامل زیادی بستگی دارد که همین عوامل با توجه به شرایط مکانی و زمانی متغیر است. برای مثال، هزینهٔ اجاره یا خرید مکان فروشگاه به‌عنوان یکی از هزینه‌های اصلی راه‌اندازی آجیل فروشی در شهرهای مختلف و در محله‌های یک شهر مبلغ متفاوتی دارد. به‌طور کلی سرمایهٔ راه‌اندازی یک فروشگاه آجیل براساس عوامل زیر محاسبه می‌شود:

  • هزینهٔ اجاره یا خرید فروشگاه (بسته به شهر، خیابان و متراژ مغازه متفاوت است.)

  • سرمایهٔ اولیه برای خرید آجیل و خشکبار (بسته به این‌که از کدام عرضه‌کننده خرید کنید و محصولات را با کدام درجه کیفیت خریداری کنید، مقدار سرمایهٔ اولیه متفاوت است.)

  • هزینهٔ تجهیزات آجیل فروشی (برخی از تجهیزات مانند لپ‌تاپ، کامپیوتر، ترازو و صندوق فروش برای یک فروشگاه مدرن الزامی هستند که حتماً باید خریداری شوند.)

  • هزینهٔ دکوراسیون (دکوراسیون یک فروشگاه بسته به ایده و متریال مورد استفاده هزینه‌های متفاوتی دارد. توجه داشته باشید یک دکوراسیون خوب در جلب نظر مشتری اثرگذار است و مشتری را به داخل فروشگاه شما می‌کشاند. بنابراین هزینهٔ دکوراسیون، هزینه‌ای است که بعداً با سود زیادی به سمت شما برمی‌گردد.

  • هزینهٔ خرید نرم افزار آجیل فروشی: امروزه تمامی فروشگاه‌های مدرن از یک نرم افزار حسابداری برای مدیریت هزینه‌ها، مدیریت فروش، مدیریت مشتریان و... استفاده می‌کنند. استفاده از نرم افزار حسابداری خوب، نقش بسیار مهمی در فروش بالای یک کسب‌وکار دارد.

نمایی از یک آجیل‌فروشی

نرم افزار حسابداری آجیل فروشی چه نقشی در افزایش درآمد از فروش آجیل دارد؟

در بالا به برخی تجهیزات آجیل فروشی از قبیل ترازو، صندوق فروش، لپ‌تاپ یا کامپیوتر اشاره کردیم. امروزه این موارد جزو ضروری‌ترین تجهیزات هر فروشگاهی به حساب می‌آیند. اما در دنیای مدرن بدون داشتن نرم افزار حسابداری، کارها به‌خوبی فروشگاه‌های موفق پیش نخواهد رفت. به‌عبارتی بدون نرم افزار، پیروز شدن در این دنیای رقابتی بسیار سخت خواهد بود. اگر به‌ فکر افزایش درآمد از آجیل فروشی هستید یا این‌که به‌تازگی فروشگاه خود را راه‌اندازی کرده‌اید، با خرید و نصب نرم افزار آجیل فروشی خوب و کارآمد، مزایای زیر عایدتان خواهد شد:

  • توسعهٔ کسب‌وکار؛

  • دسترسی سریع آسان به اطلاعات فروش در هر زمان و هر مکان؛

  • جذب مشتری و تبدیل کردن آن به مشتریان وفادار؛

  • حسابداری راحت؛

  • تنظیم و مدیریت بهتر صورت های مالی،
  • هوشمندی؛

  • افزایش تعداد مشتریان خشنود و راضی و به‌تبع آن افزایش فروش و سود بیشتر.

ویژگی‌های نرم افزار آجیل فروشی خوب و کارآمد

یک نرم افزار آجیل فروشی خوب، امکانات متعددی به شما می‌دهد که همگی به فروش بیشتر و به‌تبع آن درآمد بیشتر منتهی می‌شود. مهم‌ترین مزیت نرم افزار حسابداری آجیل، راحت‌ کردن امور حسابداری فروشگاه است. به این معنی که با ثبت تمامی امور فروشگاه از قبیل فاکتورهای خرید و فروش، خواندن قیمت کالا، بارکدخوان، ارائه گزارش فروش و... مدیریت فروش را راحت و سریع‌تر خواهد کرد.

بهترین نرم افزار آجیل فروشی علاوه‌بر موارد فوق باید از قابلیت‌هایی همچون سیستم پیامکی، امکان ایجاد باشگاه پیامک‌رسان، ترازوهای آنلاین و به‌طور کل امکان ارتقا و اضافه کردن افزونه‌های کاربردی دیگر برخوردار باشد. برای مثال، امکان اضافه کردن پلاگین‌های کاربردی دیگر از قبیل آنالیز و تولید کالا، باشگاه مشتریان و ... را داشته باشد. به‌عبارتی امکان اختصاصی کردن نرم افزار برای مشتری وجود داشته باشد. در این صورت شما می‌توانید بسته به سلیقه، نیاز و بودجه، نسخهٔ اختصاصی خود را از فروشنده خریداری کنید.

سخن پایانی

آجیل یکی از کالاهای موردعلاقهٔ مردم در سراسر جهان است. در ایران نیز جزو خوراکی‌های پرمصرف به‌شمار می‌رود. بر همین اساس راه‌اندازی فروشگاه آجیل فکر خوبی برای کسب درآمد است. اما در بازار رقابتی مدرن باید نکات متعددی را رعایت کنید تا بتوانید به فروش و سود قابل توجهی دست یابید. یکی از این موارد، استفاده از نرم افزار آجیل فروشی است. با کمک این نرم افزار مدیریت فروشگاه اعم از مدیریت فروش، مدیریت سود و زیان و مدیریت مشتریان بسیار آسان و راحت خواهد بود.

کد خبر: ۲۲۰٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha