۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
افزایش ۵۸.۸ مگاواتی ظرفیت نیروگاه طرشت تا سال ۱۴۰۳ | بهره وری نیروگاه ۲۶درصد است
معاون نیروگاه طرشت در پاسخ به بازار:

افزایش ۵۸.۸ مگاواتی ظرفیت نیروگاه طرشت تا سال ۱۴۰۳ | بهره وری نیروگاه ۲۶درصد است

آهی معاون نیروگاه طرشت راندمان نیروگاه را ۲۶ درصد اعلام کرد و گفت: تا انتهای امسال۶ واحد مولد پایه گازسوز با راندمان ۴۹ درصد به بهره برداری رسیده و ظرفیت نیروگاه ۵۸.۸ مگاوات افزوده می شود.

بازار؛ گروه آب و انرژی: امیرحسین حسن آهی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه طرشت در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما بهره برداری از ۲ نیروگاه طرشت و سیکل ترکیبی شیروان را به عهده داریم، اظهار داشت: ظرفیت نیروگاه طرشت ۴۲ مگاوات و نیروگاه شیروان ۱۴۳۴ مگاوات است و جمعا ۱۴۷۶ مگاوات برق از این دو نیروگاه به شبکه سراسری تزریق می شود.

او با اشاره به اینکه بهره برداری از نیروگاه طرشت سال ۹۸ آغاز و در سال ۹۸ واحدهای گازی نیز به آن اضافه شد، درباره تعمیرات نیروگاه گفت: تعمیرات را به فصل کم باری موکول کردیم، یعنی از آذر تا اسفند تعمیرات به پایان می رسد.

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه طرشت تصریح کرد: یک برنامه ۱۰ روزه برای واحدهای بخار و برنامه ۲۰ روزه برای واحد گازی تدوین کردیم که توانستیم تعمیرات و بهینه سازی واحد گازی را در ۱۸ روز و با ۱۲۵۰۰ نفر ساعت انجام دهیم و از ابتدای اردیبهشت نیز در مدار تولید قرار داریم.

او گفت: طرشت تنها نیروگاه کشور است که برق را به شبکه فوق توزیع تزریق می کند بنابراین علاوه بر اینکه به صنعت برق کمک می کنیم تلفات نیز نداریم.

حسن آهی درباره مصرف سوخت نیروگاه اظهار داشت: نیروگاه زمان احداث در ۵ کیلومتری شهر تهران قرار داشت و مصرف سوخت آن مازوت، سوخت مایع و گازوئیل بود اما اکنون باتوجه به اینکه در بافت شهری قرار گرفته ایم تنها سوخت ما گاز است و از خط ۱۰ اینچ به میزان ۳۰ هزار متر مکعب گاز دریافت و استفاده می کنیم.

وی یادآور شد: طبق صورت جلسه از این نیروگاه ۴ تا ۵ ماه بهره برداری می شود بنابراین قطعی گاز شامل آن نمی شود.

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه طرشت راندمان نیروگاه را ۲۶ درصد عنوان کرد و در پاسخ به سوال بازار افزود: از سال ۱۴۰۰ قراردادی منعقد شد و ۲ واحد بخار نیروگاه برای همیشه از مدار خارج شد و ۶ واحد مولد پایه گازسوز با راندمان ۴۹ درصد و مصرف صفر آب جایگزین خواهد شد که تا انتهای ۱۴۰۲ به بهره برداری رسیده و در سال ۱۴۰۳ وارد مدار شده و ظرفیت نیروگاه ۵۸.۸ اضافه خواهد شد.

او با بیان اینکه سال گذشته لاین مصرف آب را با مدیریت مصرف به صفر رساندیم، گفت: ما در گذشته ۳۶ هزار متر مکعب در ماه مصرف آب داشتیم که اکنون این میزان صفر شده و فقط از ۲ حلقه چاه استفاده می کنیم و حتی به شبکه آبفا کمک هم می کنیم. در کل ما به ازای هر مگاوات ۲.۶ متر مکعب مصرف داریم.

حسن آهی با بیان اینکه ما در اوج بار ۴۲ مگاوات برق به شبکه تحویل می دهیم، درباره بازنشسته شدن نیروگاه خاطرنشان کرد: ما برای افزایش بهره وری و راندمان تصمیم گرفتیم ۲ واحد نیروگاهی را برکنار و مولد جدید با راندمان ۴۹ درصد وارد مدار کنیم که ظرفیت نیروگاه را به ۵۸.۸ درصد می رساند که این ظرفیت در پیک ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر: ۲۲۰٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha