۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
ضرورت اهمیت دولت به سیاست عرضه و تقاضا | اقتصاد آزاد مورد وثوق اسلام است
عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران

ضرورت اهمیت دولت به سیاست عرضه و تقاضا | اقتصاد آزاد مورد وثوق اسلام است

گرگان- مبصری، عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه دولت باید به سیاست عرضه و تقاضا در اقتصاد کشور توجه کند، گفت: حتی در اسلام هم اقتصاد آزاد مورد وثوق است.

رضا مبصری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در کشور ظاهر اقتصاد به گونه ای است که دولت به بخش خصوصی اهمیت می دهد اما در باطن هیچ یک از اشکال کلاسیک اقتصاد را نداریم.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اقتصاد کشورمان به اقتصاد کومونیسمی نزدیک است، افزود: در اقتصاد کمونیسمی، اقتصاد به برپایه سیاست دستوری است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی گرگان ضمن یادآوری این نکته که یکی از دلایل فروپاشی شوروی سابق همین اقتصاد دستوری بود، اضافه کرد: بنابراین در کشور ما یک شکافی بین آنچه باید باشد و آنچیزی که در حال حاضر است، وجود دارد.

او با تاکید بر اینکه در اقتصاد پویا و قوی بخش خصوصی نقش پیشرو دارد، افزود: در چنین شرایطی دولت باید ضمن ایجاد زیرساخت های مورد نیاز به سیاست گذاری در این حوزه بسنده کند.

مبصری دخالت دولت در حوزه اقتصاد را به عنوان یک معضل جدی یادکرد و گفت: هرچه بیشتر پیش می رویم این سختگیری و دخالت از سوی دولت بیشتر هم می شود.

او راه خروج کشور از بحران اقتصادی را اقتصاد آزاد اعلام کرد و افزود: اقتصاد آزاد مورد وثوق اسلام، شرع و دین است هرچند که دین در اقتصاد از کم فروشی منع می کند اما تعیین کننده قیمت مالک است.

کد خبر: ۲۲۰٬۷۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha