۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
خاموشی‌ها در اردبیل به کمتر از ۲ دقیقه کاهش یافت| برقراری ۱۲۶ هزار تماس با مرکز ۱۲۱
معاون شرکت برق اردبیل:

خاموشی‌ها در اردبیل به کمتر از ۲ دقیقه کاهش یافت| برقراری ۱۲۶ هزار تماس با مرکز ۱۲۱

اردبیل- معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق اردبیل گفت: خاموشی‌های ناخواسته در اردبیل به ازای هر مشترک در سال به کمتر از دو دقیقه کاهش یافته است.

ناصر عبداللهیان در حاشیه گرامیداشت روز صنعت برق و تجلیل از سیمبانان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به عملکرد معاونت بهره برداری در یک سال اخیر خاطرنشان کرد: محوریت این اقدامات با تلاش سیمبانان و تکنسین ها انجام شده و در حوزه عملیاتی شرکت توزیع برق در سایه این تلاش ها جایگاه ویژه ای دارند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: شرکت توزیع برق استان اردبیل ۱۳۰ شاخص استراتژیک تعریف شده دارد که براساس این شاخص ها ارزیابی می شود.

عبداللهیان ادامه داد: از این شاخص ها ۴۶ مورد مربوط به معاونت بهره برداری است که ۳۶ درصد کل شاخص های شرکت توزیع برق را شامل می شود.

وی اضافه کرد: در ۲۴ شاخص در سال گذشته عملکرد مثبتی داشتیم و به اهداف تعیین شده دست یافتیم و در نقطه مقابل در ۲۲ شاخص به اهداف مطلوب نرسیدیم.

جمع آوری ۱۴۵۰ اصله تیر بلااستفاده در اردبیل

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل تصریح کرد: در برخی از شاخص ها که به اهداف مطلوب نرسیدیم مشکل اصلی عدم خرید اقلام و تجهیزات درخواستی بوده که از این بین می توان به ضریب قطع کننده، ضریب حفاظت، ضریب مانیتورینگ و ضریب فرمان و همچنین سطح پوشش بیسیم اشاره کرد.

عبداللهیان اظهار کرد: اگر این خریدها به موقع انجام می شد تعدد شاخص های مثبت به کمتر از این مقدار می رسید.

وی علاوه بر اقدامات شاخص محور سایر اقدامات انجام یافته را یادآور شد و بیان کرد: جمع آوری تیرهای بلااستفاده به تعداد یک هزار و ۴۵۰ اصله از شبکه و نقاط مختلف انجام و به انبار تیر بتنی انتقال یافته است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل جوشکاری ترانسفورماتورها را یادآور و این اقدام را دلیل اصلی کاهش سرقت ترانسفورماتور در سطح استان دانست.

عبداللهیان افزود: در مورد جوشکاری ترانس های در معرض سرقت ۱۲۰ درصد و در خصوص کابل های روشنایی پایه های فلزی روشنایی معابر در معرض سرقت ۱۴۰ درصد عملکرد داشتیم و معضل سرقت ترانس و کابل روشنایی معابر در سطح استان برطرف شده است.

وی گفت: این اقدام اسباب رضایتمندی همشهریان را فراهم کرده و شرایط مطلوبی را در این زمینه به وجود آورده است.

به طور متوسط روزانه شاهد ۹.۳ مورد گزارش سرقت سیم مسی هستیم

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل اصلاح شبکه های مسروقه را نیز یادآور شد و اظهار کرد: همکاران ما ۸۰ کیلومتر در این حوزه عملکرد داشتند تا شبکه های سرقتی را مجددا احیا و برقدار کنند.
افزایش ۵۷ درصدی گزارش سرقت کابل

عبداللهیان افزود: براساس اطلاعات ثبت شده در سیستم ثبت حوادث به طور متوسط روزانه شاهد ۹.۳ مورد گزارش سرقت سیم مسی هستیم که نسبت به سال ۱۴۰۰ شاهد بودیم که در سال ۱۴۰۰ با رشد ۵۷ درصدی روبرو شده است.

وی خاطرنشان کرد: از نظر تعداد نیز ۲ هزار و ۱۶۳ مورد سرقت در سال ۱۴۰۰ به ۳ هزار و ۴۱۷ مورد در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل اجرای جایگزینی کابل خودنگهدار را به طول ۸۰۰ کیلومتر یادآور شد و بیان کرد: این اقدام بازدارنده در برابر سرقت سیم بسیار موثر بوده است.

عبداللهیان گفت: در بخش ترموگرافی اتصالات ۴ هزار و ۸۸۸ مورد با دوربین های ترموویژن انجام و اتصالات پس از شناسایی رفع گردیدند که این اقدام باعث شناسایی عامل خاموشی و رفع آن شده است که در نهایت باعث پیشگیری ازز نارضایتی مشترکان شده است.

وی نصب ۱۶ رله ثانویه، ۱۸ سکسیونر قطع از راه دور و کاورینگ شبکه به تعداد ۸ هزار و ۸۲ مورد در سال گذشته را یادآور شد و بیان کرد: کنترل پذیر نمودن مشترکین در جهت مدیریت مصرف برق در بخش ولتاژ اولیه با پیشرفت ۹۰ درصد انجام شده و کنترل پذیری ولتاژ ثانویه را در چهار واحد شروع کردیم و امیدواریم به اهداف موردنظر برسیم.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: در حوزه کاهش تلفات همکاران ما در معاونت بهره برداری اقدامات موثری را انجام دادند که از جمله آن می توان به تعدیل بار بیش از ۳ هزار فیدر فشار ضعیف، بازآرائی ۸ فیدر فشار متوسط و فع اتصالات سست و همچنین اصلاح سیستم ارت اشاره کرد.

عبداللهیان افزود: برخورد با برق غیرمجاز مشهود و مراکز استخراج غیرمجاز رمزارز نیز در دستور کار پیگیری ها بوده و اقدامات مناسبی در این خصوص انجام یافته است.

افزایش ۵ درصدی تماس مردم با مرکز اتفاقات ۱۲۱

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۱۲۰ هزار تماس با مرکز اتفاقات ۱۲۱ برقرار شده که این میزان تماس در سال گذشته با ۵ درصد رشد به ۱۲۶ هزار تماس رسید.

عبداللهیان دلیل افزایش تماس های مردمی را با این سامانه به رغم کاهش خاموشی ها افزایش ۵۷ درصدی گزارش سیم برق، افزایش تماس های مردمی برای اصلاح روشنایی معابر و همچنین پیگیری جبران خسارت آسیب های ناشی از قطع و وصل برق در لوازم خانگی اعلام و تصریح کرد: با توجه به خاموشی های سال ۱۴۰۰ لوازم خانگی برخی همشهریان آسیب دیده بود که مشترکان برای پیگیری پرداخت هزینه تماس گرفته بودند.

وی اضافه کرد: برای نگهداری و تعمیرات بخش های خطوط فشار متوسط و فشار ضعیف پست های هوایی و زمینی، روشنایی معابر و برخورد با برق های غیرمجاز نیاز به ۴۹ اکیپ تعمیراتی داریم در حالی که این اقدامات تنها با ۳۲ اکیپ عملیاتی درر سطح استان انجام یافته است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل سختی کار سیمبانان و رانندگان را در نگهداری شبکه یادآور شد و اظهار کرد: در استان اردبیل شرایط سخت سرمای زمستان، گرمای تابستان در شمال استان، کوهستانی بودن منطقه و همچنین مرزی بودن این خطه از کشورمان را شاهد هستیم که بر سختی کار افزوده است.

عبداللهیان بیان کرد: ۶۳ پاسگاه و برجک مرزی از نعمت روشنایی بهره مند هستند که با توجه به حساسیت پایداری برق این پاسگاه ها باید رفع اتصالات احتمالی آنها با اولویت مورد توجه قرار گیرد.

وی متوسط طول فیدرهای فشار متوسط را ۷۱ کیلومتر اعلام کرد و گفت: نگهداری این شبکه طولانی با توجه به شرایط خاص استان کار سختی است و تلاش همکاران ما بر این است تا این شبکه ها را از گرما و طوفان و شرایط اقلیمی خاص پایدار نگه دارند.

کمبود نیروی متخصص در حوزه پیمانکاران

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل از تلاش برای ارتقای ضریب مانیتورینگ، قطع کننده ها وضریب فرمان خبر داد و تصریح کرد: پائین بودن این ضرایب مشکلاتی را به همراه دارد در حالی که تلاش بر این است تا با ارتقای این تجهیزات شرایط مناسبی را در نگهداری تجهیزات فراهم کنیم.

عبداللهیان کمبود نیروی متخصص در حوزه پیمانکاران را از دیگر دغدغه ها و مشکلات شرکت توزیع و عدم مشارکت پیمانکاران در حوزه تعمیرات و نگهداری شبکه عنوان کرد.

وی از دیگر مشکلات حوزه بهره برداری مستعمل بودن بخش قابل توجهی از ناوگان خودرویی استان اردبیل دانست.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل اظهار کرد: علیرغم اینکه جایگزینی کابل خودنگهدار در برخی از شهرستان ها از جمله سرعین و نیر پیشرفت مناسبی دارد ولی در سایر واحدها پروژه یادشده نیاز به توجه بیشتری داشته به طوری که متوسط جایگزینی کابل خودنگهدار در سطح استان حدود ۴۸ درصد است.

عبداللهیان ادامه داد: هرچند ما در عدم لینک برخی از نرم افزارها مشکل داشتیم ولی با با پشتیبانی مدیرعامل محترم در خرید به موقع تجهیزات و پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران را در یک سال اخیر شاهد بودیم.
توسعه خط گرم در مسیر کاهش خانوشی های با برنامه

عبداللهیان افزود: همه این اقدامات به کاهش مدت زمان خاموشی در استان منجر شده و متوسط خاموشی به ازای هر مشترک در سال ۱۴۰۰ از ۱.۳۵ دقیقه به ۱.۲۲ دقیقه در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل از افزایش فیدرهای فشار متوسط به ۱۱۴ فیدر خبر داد و گفت: بیش از ۲۵ درصد خاموشی های با برنامه با استفاده از اکیپ های خط گرم انجام می گیرد.

عبداللهیان از اجرای مانور اصلاحات شبکه به ویژه در شهرستان های مشگین شهر و خلخال در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: این اقدامات تاثیر بسیار خوبی در کاهش خاموشی ها ناخواسته داشته است.

وی با یاداوری اقدامات مدیریت مصرفی در بخش های مختلف گفت: با توجه به قرار گرفن در آستانه پیک شبکه تمامی همکاران محترم با جدیت و اهتمام ویژه نسبت به مدیریت مصرف اقدام تا تابستان سال جاری را بدون خاموشی فیدرهای عمومی سپری کرده و شاهد اعمال مدیریت اضطراری بار در شبکه نباشیم.

کد خبر: ۲۲۰٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha