۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
بخش زیادی از پساب‌های کشور بدون تصفیه هدر می‌روند
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس:

بخش زیادی از پساب‌های کشور بدون تصفیه هدر می‌روند

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس گفت: راهبرد بازچرخانی آب برای تامین آب شرب شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در اولویت برنامه‌های دولت قرار بگیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، پرویز اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در توضیح سوالات خود از وزیر نیرو گفت: یکی از موضوعات مهمی که همواره از وزیر نیرو و مجموعه این وزارتخانه پیگیری کردیم بحث انتقال آب شرب و تکمیل سامانه انتقال آب سد ژاوه به شهرستان های قروه و دهگلان است که دو فاز اولیه آن تکمیل و فاز سوم در حال اجرا بوده اما روند کار بسیار کُند است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از سامانه انتقال آب به شهرستان‌های قروه و دهگلان اضافه کرد: وزیر نیرو حدود دو سال پیش در جریان بازدید از سامانه مذکور قول داد تا دو سال آینده یعنی تا پاییز ۱۴۰۲ این پروژه به بهره برداری برسد که متاسفانه با توجه به روند اجرای پروژه، از زمان بندی بسیار عقب هستیم .از این رو مجموعه وزارت نیرو باید با اهتمام بیشتر عقب ماندگی‌ها را جبران کنند تا پروژه در زمان مقرر به بهره برداری برسانند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: موضوع دیگر و حائز اهمیت تکمیل شبکه فاضلاب شهرهای زیر ۲۰ هزار نفری بوده که عمده شهرهای کشور در این زمینه دارای مشکل هستند.

اوسطی با تاکید بر ضرروت ایجاد شبکه آب و فاضلاب در شهرهای کوچک و اولویت دار بودن این گونه پروژه‌ها برای تامین آب شرب مورد نیاز کشور، خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهای ما در حوزه مدیریت آب، بازچرخانی آب است. هم اکنون بخش زیادی از پساب‌های کشور بدون تصفیه هدر می‌روند.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصرف ۸ میلیارد مترمعکبی آب در کشور و بازچرخانی و تصفیه آب تنها یک میلیارد متر معکبی اظهار کرد: این امر باید در اولویت دولت و وزارت نیرو قرار گرفته و برای آن تدبیر شود تا تبعات اجتماعی مربوط به آب کاهش یافته و ظرفتی برای تامین آب مورد نیاز کشور ایجاد شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته برای ایجاد تصفیه خانه شهرستان دهگلان ماده ۲۳ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اخذ کردیم که مطابق با آن اعتباراتی در بودجه سال جاری جهت تکمیل پروژه پیش بینی شده است. اما شهرهای نیازمند به شبکه فاضلاب و تصفیه خانه در کشور بسیار زیاد بوده و باید برای آنها تدبیری صورت بگیرد. هم اکنون ۱۸ شهر در استان کردستان و ۵ شهر در شهرستان‌های حوزه انتخابیه بنده نیازمند اجرای شبکه فاضلاب و تصفیه خانه هستند. لذا این موضوع باید جزو برنامه‌های اولویت دار وزارت نیرو قرار بگیرد.

کد خبر: ۲۲۰٬۶۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha