۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
هزینه تبلیغات پیامکی و مزایای آن نسبت به سایر روش های تبلیغاتی

هزینه تبلیغات پیامکی و مزایای آن نسبت به سایر روش های تبلیغاتی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک روش تبلیغاتی مناسب، مقرون به صرفه بودن آن است. کاملا بدیهی است که تبلیغات در کنار برندسازی، باید بتواند به افزایش سود کسب و کار شما هم کمک کند.

به گزارش بازار، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک روش تبلیغاتی مناسب، مقرون به صرفه بودن آن است. کاملا بدیهی است که تبلیغات در کنار برندسازی، باید بتواند به افزایش سود کسب و کار شما هم کمک کند. به این معنی که هزینه آن در مقابل سودی که به جیب شما سرازیر می‌کند، در یک توجیه منطقی قرار داشته باشد. اگر این فاکتور را یکی از اساس و مبناهای انتخاب روش تبلیغاتی خود در نظر بگیریم، تبلیغات پیامکی یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود.

این یک حقیقت غیر قابل کتمان است که هزینه تبلیغات پیامکی در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغ انبوه، بسیار ناچیز و در عین حال، باور نکردنی است! البته نباید فراموش کنیم که پنل پیامک مزایای دیگری هم دارد که برآیند همه آن‌ها، در نهایت ما را به این نقطه نظر می‌رساند که داشتن یک سامانه ارسال اس ام اس تبلیغاتی انبوه، از نان شب هم برای بیزینس‌های مختلف واجب‌تر است.

در این مقاله قصد داریم ضمن بررسی هزینه تبلیغات پیامکی به سایر مزایای آن نسب به سایر روش‌های تبلیغاتی هم اشاره کنیم. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

هزینه تبلیغات پیامکی چقدر است؟

در تبلیغات پیامکی، شما به صورت مستقیم و از طریق ارسال اس ام اس با جامعه هدف تبلیغات خود، سروکار دارید. بنابراین هزینه این روش، بر اساس قیمت پنل پیامکی و براساس دو فاکتور مهم محاسبه می‌شود: تعرفه برای ارسال هر پیامک و همچنین تعداد پیامک‌های ارسال شده.

برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، نمی‌توانید به صورت مستقیم با مخابرات یا حتی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در ارتباط باشید. بلکه شما باید سرویس ارسال اس ام اس خود را در شرکت‌های واسط که تحت عنوان پنل پیامکی کار می‌کنند، خریداری نمایید. پیشنهاد ویژه ما برای انجام این روش تبلیغاتی، استفاده از خدمات شرکت تابان اس ام اس است.

بسته به تعرفه‌هایی که پنل پیامکی شما در اختیارتان قرار می‌دهد، تعرفه ارسال هر اس ام اس، متفاوت خواهد بود. به این معنی که می‌توان یک پنل ساده با حداقل امکانات را با مبلغی پایین خریداری نمایید یا این‌که با پرداخت هزینه بیشتر، به سراغ پنل‌های حرفه‌ای بروید.

هزینه تبلیغات پیامکی و مزایای آن نسبت به سایر روش های تبلیغاتی

می‌توان گفت که هزینه تبلیغات پیامکی برای هر اس ام اس، بین ۷۵ الی ۱۲۰ تومان متغیر است. البته این را هم فراموش نکنید که به ازای فعال کردن هر پنل، ممکن است مقداری شارژ هدیه نیز دریافت نمایید. به عنوان مثال، شرکت تابان اس ام اس برای خرید پنل تجاری یا همان پنل حرفه‌ای خود، ۳۰ هزار تومان شارژ هدیه به مشتریان تقدیم می‌کند.

با یک حساب سرانگشتی می‌توان نتیجه گرفت که شما برای ارسال پیامک تبلیغاتی خود برای ۱۰ هزار نفر، به طور میان‌گین فقط ۱ میلیون تومان پرداخت خواهید کرد! این رقم در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی انبوه مانند نصب بیلبورد، تبلیغات در کانال‌های تلگرامی و سایر شبکه‌های اجتماعی، انتشار بنر در وب سایت‌های مختلف و ... کاملا ناچیز و البته مقرون به صرفه است.

البته به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر پیامک ارسال شده به کاربر تحویل داده نشود، هزینه آن ب حساب کاربری شما برگشت داده خواهد شد. به عنوان مثال، ممکن است ۱۰۰ نفر از افرادی که از طرف پنل برای آن‌ها اس ام اس ارسال شده است، تلفن همراه خود را از دسترس خارج کرده باشند. به این ترتیب، هزینه این ۱۰۰ پیامک، به صورت شارژ به حساب کاربری شما اضافه می‌شود.

مزایای تبلیغات پیامکی

در کنار هزینه مناسب، پنل پیامکی مزایای دیگری هم دارد که در ادامه و به صورت مفصل، به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

اولین نکته‌ای که توجه مشتریان را به ارسال پیامک انبوه جلب می‌کند، ارتباط سریع و مستقیم با جامعه هدف است. توجه داشته باشید که پیامک به صورت مستقیم به کاربر ارسال شده و بلافاصله روی تلفن همراه او، قابل مشاهده است. پس در این روش، هیچ نگرانی از بابت دیده نشدن تبلیغات شما توسط مخاطبین، وجود ندارد.

انتخاب جامعه هدف اختصاصی، یکی دیگر از مزایای تبلیغات پیامکی نسبت به سایر روش‌های تبلیغ، محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که یک پنل حرفه‌ای مانند تابان اس ام اس، می‌تواند به دلخواه شما و بر اساس کسب و کارتان، یک جامعه هدف متناسب را به شما پیشنهاد دهد.

هزینه تبلیغات پیامکی و مزایای آن نسبت به سایر روش های تبلیغاتی

به عنوان مثال، شما می‌توانید تعیین کنید که پیامک‌های تبلیغاتی شما، بر اساس جنسیت، شغل، محل زندگی، پیش‌شماره و ... برای مخاطبین ارسال شوند. به این ترتیب مطمئن خواهید بود که فقط افرادی پیامک تبلیغاتی شما را مشاهده می‌کنند که به صورت بالقوه، امکان تبدیل شدن به مشتری را دارند.

برندسازی و ارتباط بهینه با مشتریان، از دیگر مزایای پنل پیامکی محسوب می‌شود. برخی از خدمات پنل پیامکی، شامل ارسال پیامک تبریک تولد، تشکر از خرید، شرکت در نظرسنجی و ... می‌شوند. به این ترتیب، شما ضمن داشتن یک ارتباط محترمانه و دوستانه با مشتریان، می‌توانید برند خود را هم در ذهن آن‌ها ماندگار کنید.

امکان ارسال پیام صوتی

یکی از خدمات متمایز پنل پیامکی، امکان ارسال پیام صوتی به شماره همراه مخاطبین است. در این روش، پیغام از پیش ضبط شده توسط شما، از طریق یک شماره اختصاصی و بعد از تماس با شماره همراه کاربران، برای آن‌ها قرائت می‌شود. ناگفته هم پیداست که تاثیر ارتباط صوتی به مراتب بیشتر از ارسال پیامک خواهد بود.

همچنین باید به این نکته هم اشاره کنیم که محتوایی که شما می‌توانید در یک پیام صوتی ضبط شده به مخاطبان ارائه دهید، بیشتر از تعداد کلمات یک پیامک متنی خواهد بود. بنابراین می‌توان پیام صوتی را مقرون به صرفه و در عین حال کاربردی‌تر از هرگونه تبلیغات متنی دانست.

سایر مزایای تبلیغات پیامکی

مواردی که در قسمت‌های قبل به توضیح آن‌ها پرداختیم، تنها چند نمونه از مزایای یک پنل پیامکی حرفه‌ای محسوب می‌شوند. برخی دیگر از قابلیت‌های این روش عبارتند از:

  • امکان استفاده از سرویس OTP برای ارسال کد اعتبارسنجی به مشتریان
  • وب سرویس پیام کوتاه برای دریافت و ارسال پیامک از طریق وب سایت
  • ماژول‌های سیستم‌های مدیریت محتوا
  • امکان ارسال پیامک به بلک لیست تلفن‌های همراه
  • دارای بانک شماره تلفن مشاغل در سراسر کشور
  • اختصاص خطوط اشتراکی رند
  • ...

با بررسی جامع این مزایا و همچنین لحاظ کردن هزینه مناسب تبلیغات پیامکی، می‌توان نتیجه گرفت که پنل پیامکی، یکی از بهترین و در عین حال، مقرون به صرفه‌ترین روش‌ها برای تبلیغات انبوه به شمار می‌رود.

کد خبر: ۲۲۰٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha