۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
برنامه شیلات برای افزایش ظرفیت صادرات آبزیان

برنامه شیلات برای افزایش ظرفیت صادرات آبزیان

با تغییر روش‌های صید و استفاده از دانش شرکت‌های دانش بنیان، امکان افزایش ارزش صادراتی آبزیان به بیش از ۶۰۰ میلیون دلار وجود دارد.

به گزارش بازار، سیدحسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران درخصوص ظرفیت‌های صادراتی آبزیان اشاره کرد و گفت: به غیر از کنسرو باید زنجیره کاملی از فراورده‌های مختلف شیلاتی داشته باشیم تا بتوانیم صادرات گرا عمل کنیم.

حسینی به ترویج روش‌های صید جدید اشاره کرد و گفت: براساس قوانین iotc مکلف هستیم که روش‌های صید را از گوشگیر به لانگ لاین تغییر دهیم.

رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: استفاده از سردخانه‌های منفی ۶۰ درجه و تغییر روش صید می‌تواند تا حد زیادی کیفیت صید را افزایش داده و بدنبال آن صادرات افزایش یابد.

حسینی همچنین گفت: جلبک‌ها از دیگر پتانسیل‌هایی هستند که می‌توان در حوزه آبزی پروری و صادرات آن‌ها اقدامات اساسی انجام داد به گونه‌ای که از ۲۱۴ میلیون تن سهم آبزی پروری حدود ۳۶ میلیون تن به جلبک‌ها اختصاص دارد.

رئیس سازمان شیلات ایران به تولید قراردادی اشاره کرد و گفت: در استانی، چون مازندران لازم است سهم صادرات محصولات شیلاتی افزایش یابد و برای صادرات محور کردن نیز باید تولید قراردادی در دستور کار قرار گیرد و در این راستا سازمان شیلات همکاری‌های لازم را خواهد داشت.

حسینی ادامه داد: در سال جاری ارزش صادرات آبزیان ۶۰۰ میلیون دلار براورد شد که لازم است با مدرن سازی روش‌های صید و فراوری و مشارکت صیادان برای تکثیر طبیعی آبزیان به سمت افزایش صادرات حرکت کنیم.

رئیس سازمان شیلات ایران در خصوص آبزی پروری در استان خراسان شمالی گفت: با وجود آنکه این استان به دریا دسترسی ندارد، اما در حوزه پرورش ماهی به خصوص ماهیان زینتی و خاویاری و صادرات آن‌ها اقدامات موثری انجام داده است.

کد خبر: ۲۲۰٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha