۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
 در فولاد نیاز به طرح جامع داریم
مدیرعامل سابق فولاد مبارکه:

در فولاد نیاز به طرح جامع داریم

مدیرعامل سابق فولاد مبارکه گفت: ما هم در فولاد و هم در بقیه رشته‌ها نیاز به طرح جامع داریم.

به گزارش بازار، محمود اسلامیان درباره پیشگیری از خام‌فروشی در عرصه فولاد گفت: مهمترین مسئله در فولاد طرح جامعی است که بتواند تولید را کنترل کند. ما جزو کشورهایی هستیم که از مزیت فولاد برخورداریم، تولید فولاد قبل از انقلاب یک و نیم میلیون تن بوده که اکنون به بالای ۳۰ میلیون تن رسیده است.

وی ادامه داد: متأسفانه ما هم در فولاد و هم در بقیه رشته‌ها نیاز به طرح جامع داریم یعنی چه مسیری را باید برویم و روی چه فولادهایی کار کنیم، این که ما مجوز فولاد بدهیم، شمش تولید کنیم و خام فروشی کنیم، این یک مزیت است، اما وقتی شما مثلاً از سنگ‌آهن به ورق گالوانیزه یا ورق قلم دود می‌رسید این یک مزیت بزرگ است که هم نیازهای داخلی را تأمین می‌کنید و هم اشتغال ایجاد می‌کنید و اگر هم صادر کردید یک آورده خیلی بالایی دارید.

مدیرعامل سابق فولاد مبارکه گفت: اجرای این طرح که شرکت‌های ایرانی روی آن کار کردند اگر جدی گرفته شود می‌تواند از خام‌فروشی و صدور مجوزهای بی‌رویه جلوگیری کند.

اسلامیان با اشاره به این که صدور مجوزها متناسب با آمایش سرزمینی نیست، افزود: با مشکلاتی که در تأمین منابع از جمله آب و گاز داریم مجوزها نباید بدون کنترل داده شود.

کد خبر: ۲۲۰٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha