۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
۵۵ میلیون تن فولاد در کشور تولید خواهد شد
در افق ۱۴۰۴؛

۵۵ میلیون تن فولاد در کشور تولید خواهد شد

تهران- رستگار، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف و رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: در افق ۱۴۰۴ کشور رسیدن به ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد پیش بینی شده است

حمید رضا رستگار در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در افق ۱۴۰۴ کشور رسیدن به ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد پیش بینی شده اما پیش شرط محقق شدن این امر برطرف شدن موانع تولید است، بیان کرد: زیر ساخت های مورد نیاز به این هدف در کشور تعریف شده و در مسیر درست هستیم به طوری که امسال نیز به اهداف از پیش تعیین شده دست خواهیم یافت.

وی با بیان اینکه در زمینه فولاد یکی از معضلات بزرگ خام فروشی و صادرات مواد اولیه فولاد است که خام فروشی تولید و منابع تجدید ناپذیر را از بین می برد و باید به کمترین میزان خود برسد، افزود: با تبدیل شمش به آهن آلات و محصولات پایین دستی می توانیم اشتغالزایی کرده، بالا بردن رشد اقتصادی و ارزش افزوده را نیز به دست آوریم لذا تلاش امسال ما این است که تا حد ممکن بر خلاف سال پیش شمش فولاد را صادر نکنیم.

توجه به شعار سال

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف و رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران با بیان اینکه در زنجیره تولید فولاد هر حلقه نقش مهمی دارد گفت: در این صورت می توانیم در سال جدید تولیدات خوبی داشته باشیم.

رستگار با اشاره به نامگذاری امسال با شعار مهار تورم، افزایش تولید گفت: سال پیش با چالش هایی از قبیل قطعی برق، گاز و محدودیت هایی در زمیه انرژی مواجه بودیم که هر کدام روند خط تولید کارخانه فولاد را دچار اختلال می کرد.

وی اضافه کرد: در مورد صادرات، واحد های تولیدی فولاد با تحقق نیاز داخلی امید به صادرات داشتند اما این امر محقق نشد از اینرو این صنعت نیازمند مشوق های صادراتی است تا کارخانجات ارز مورد نیاز را برای صادرات فراهم کرده و در نهایت باعث ارزآوری برای کشور شوند.

کد خبر: ۲۲۰٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha