۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸
آمریکا دارایی‌های توقیف شده روسیه را به اوکراین اختصاص می‌دهد

آمریکا دارایی‌های توقیف شده روسیه را به اوکراین اختصاص می‌دهد

مریک گارلند، وزیر دادگستری آمریکا چهارشنبه اعلام کرد نخستین انتقال دارایی‌های توقیف شده روسیه را برای کمک به بازسازی اوکراین نهایی کرده است.

به گزارش بازار، مریک گارلند در ماه فوریه پنج میلیون و ۳۰۰ هزار دلار را که از حساب‌های کنستانتین مالوفیف (Konstantin Malofeïev)، اولیگارش روس توقیف شده بود، به اوکراین اختصاص داده است.

وزیر دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای یادآور شد «من برای انتقال این دارایی‌ها جهت برطرف کردن آسیب‌های ناشی از جنگ ناعادلانه» که مسکو علیه اوکراین به راه انداخته است «مجوز داده بودم».

وی افزود: این مبلغ «اکنون به وزارت امور خارجه انتقال یافته است و برای این هدف اختصاص داده خواهد شد».

وی همچنین خاطر نشان کرد «این نخستین انتقال دارایی‌های توقیف شده روس‌ها از سوی آمریکا برای بازسازی اوکراین است، اما آخرین آن‌ها نیست».

آمریکا در مارس ۲۰۲۲ اندکی بعد از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین ایجاد هسته‌ای را برای پیگرد «اولیگارش‌های فاسد روس» و همه کسانی که تحریم‌های اتخاذ شده از سوی واشنگتن علیه مسکو را نقض می‌کنند، اعلام کرده بود.

از آن زمان تاکنون آمریکایی‌ها کشتی‌ها و هواپیماهایی را به ارزش بیش از یک میلیارد دلار آمریکا تحریم و توقیف کرده اند و همچنین صدها میلیون دلار دارایی‌های نخبگان روس را در حساب‌های آمریکایی مسدود کرده اند.

آن‌ها به ویژه در آوریل ۲۰۲۲ دارایی‌های متعلق به کنستانیتن مالوفیف، میلیاردر روس را که به عنوان یکی از منابع اصلی تامین مالی جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین تلقی می‌شود، توقیف کرده اند.

به موازات آن دستگاه قضایی آمریکا وی را به تلاش برای دستیابی و مدیریت مخفیانه رسانه‌هایی در اروپا با نقض تحریم‌هایی که علیه وی اعمال شده است، متهم کرده بود.

جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات آمریکا از آغاز بحران برای اختصاص دادن دارایی‌های توقیف شده روسیه به منظور کمک به اوکراین ابراز امیدواری کرده بود. با وجود این، برای انجام دادن این کار مقامات باید ثابت کنند که دارایی‌های توقیف شده به فعالیت‌های غیر قانونی مربوط می‌شوند و این کار همیشه آسان نیست.

کد خبر: ۲۲۰٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha