۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
آمادگی ۴ فرودگاه برای دریافت گواهینامه فرودگاهی
معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد

آمادگی ۴ فرودگاه برای دریافت گواهینامه فرودگاهی

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: فرودگاه‌های شیراز، کرمان، یزد و مشهد آماده دریافت تاییدیه و صدور گواهینامه از سازمان هواپیمایی کشوری هستند.

به گزارش بازار، فرشید گلیج معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌هابا بیان اینکه مصوبات هیات مدیره در حوزه عملیات فرودگاهی در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با پارسال افزایش صد در صدی داشته است، گفت: این رقم حاکی از حجم فعالیت‌ها و طرحهای فرودگاهی در کشور برای توسعه و بهسازی و تجهیز فرودگاه هاست.

گلیج گفت: در حوزه عمران و توسعه فرودگاه‌ها در مجموع ۱۰۴ طرح با اعتبار ۳۷ هزار میلیارد ریال در دست اقدام است که ۲۸ مورد از آن، نیمه تمام و متعلق به سال گذشته بوده و ۷۶طرح مربوطه به سال ۱۴۰۲ است.

وی در خصوص آخرین وضعیت اخذ گواهینامه فرودگاهی گفت: در تلاش هستیم فرودگاه‌های بین المللی دارای گواهینامه شوند و برای رسیدن به این هدف، فرودگاه‌های شیراز، کرمان، یزد و مشهد آماده و منتظر اخذ تاییدیه و صدور گواهینامه از سازمان هواپیمایی کشوری هستند.

به گفته وی؛ تکمیل و نوسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد، تعیین تکلیف تکمیل ترمینال خارجی فرودگاه شیراز، تعیین تکلیف ساخت ساختمان ترمینال فرودگاه تبریز، تکمیل توسعه ترمینال فرودگاه مشهد، تکمیل فرودگاه سقز، بهره برداری از فرودگاه گناباد، بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه از جمله طرحهای شاخص عملیات فرودگاهی در حوزه عمران و توسعه فرودگاههاست.

گلیج با اشاره به اینکه فرودگاه شهدای گناباد آماده افتتاح و بهره برداری است، گفت: تکمیل طرحهای فرودگاه شهدای سقز نیز با سرعت قابل قبولی در حال پیشرفت بوده و با اینکه فرودگاه در سال ۱۴۰۰ افتتاح شده بود، در شهریور ماه امسال آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی اظهار داشت: طرح ساخت برج مراقبت پرواز، پایانه و ساختمان پلیس فرودگاه سقز به پایان رسیده و ساختمان‌های اداره ایمنی زمینی، سپاه و اداری در سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص آخرین وضعیت ترمینال جدید فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: فرایند انتخاب مشاور در حال انجام است و در هفته‌های آتی نهایی می‌شود.

گلیج درباره روند ساخت پایانه خارجی فرودگاه شیراز گفت: موانع حقوقی این پروژه برطرف شده و فرایند انتخاب پیمانکار در اواخر تیر ماه انجام خواهد شد. این درحالی است که مجوز انتخاب پیمانکار فرودگاه تبریز نیز دریافت شده و در حال طی نمودن فرایند انتخاب پیمانکار هستیم.

وی در خصوص طرح بهسازی باند در برخی فرودگاه‌های کشور گفت: بهسازی باند برای تامین ایمنی پروازها امری ضروری است و براساس اولویت و نیاز فرودگاه‌ها در حال انجام است.

معاون عملیات فرودگاهی با اشاره به آغاز نوسازی باند فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه، از شروع طرح بهسازی باند فرودگاه‌های سیرجان، جهرم و بم خبر داد و گفت: در اسفند ماه امسال طرحهای بهسازی باند فرودگاه‌های زاهدان، مشهد، اهواز و آبادان و ارومیه آغاز خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات در حال انجام در حوزه تجهیزات و تسهیلات فرودگاهی گفت: برای تکمیل ۴۱ طرح نیمه تمام و جدید به ارزش هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برنامه ریزی شده است.

کد خبر: ۲۲۰٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha