۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
 فعالیت ۱۲۰ واحد آبکاری در تبریز| ورود فلزات سنگین خطرناک به آب‌های زیرزمینی
سرپرست سازمان میادین وساماندهی مشاغل شهرداری تبریز:

فعالیت ۱۲۰ واحد آبکاری در تبریز| ورود فلزات سنگین خطرناک به آب‌های زیرزمینی

تبریز- سرپرست سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز گفت: ۱۲۰ واحد فعال آبکاری در تبریز، به منظور جلوگیری از ایجاد آلودگی های محیط زیستی به شهرک‌های صنعتی مجاز منتقل می‌شوند.

به گزارش بازار، مهدی کیانی در جلسه هماهنگی ساماندهی و انتقال واحد های صنفی آبکاری که جزو مشاغل آلاینده محسوب می شود، با اشاره به فعالیت بیش از ۱۲۰ واحد آبکاری در تبریز اظهار کرد: به منظور جلوگیری از ایجاد آلودگی محیط زیستی ضرورت دارد فرایند انتقال این واحدها به شهرک های صنعتی مجاز تسریع شود.

وی افزود: فاضلاب های حاصل از فعالیت صنوف آبکاری به لحاظ وجود فلزات سنگین و میزان تاثیرگذاری بالا بر آبهای زیرزمینی بسیار خطرناک و برای سلامت شهروندان تهدید جدی است.

سرپرست سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز با اشاره به مصوبه کارگروه استانی ماده ۱۴ مربوط به انتقال صنایع آلاینده در مورد انتخاب یکی از شهرک‌های صنعتی برای استقرار این نوع واحدها تشریح کرد: این اقدام ضمن رفع خطرات زیست محیطی دارای مشوق هایی برای حمایت از اصناف مربوطه و توسعه فعالیت های این واحدها است.

کیانی در این جلسه ضمن اشاره به آیین نامه ساماندهی مشاغل تاکید کرد: صدور هرگونه پروانه فعالیت جدید برای این صنف در تبریز ممنوع بوده و بعد از تکمیل فرآیند انتقال واحدها، از فعالیت این صنف در محدوده شهری جلوگیری به عمل خواهد آمد.

در این جلسه ضمن دریافت نظرات و پیشنهادات نمایندگان اتحادیه آبکاران در مورد فرایند انتخاب شهرک صنعتی میزبان و همچنین مشکلات مربوط به صدور پروانه های فعالیت از طریق پنجره واحد، تصمیمات و هماهنگی های لازم برای نحوه اجرایی شدن این طرح اتخاد شد.

کد خبر: ۲۲۰٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha