۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
همکاری مشترک پایگاه ملی داده‌های علوم‌زمین و مدیریت زمین‌شناسی دریایی

همکاری مشترک پایگاه ملی داده‌های علوم‌زمین و مدیریت زمین‌شناسی دریایی

مدیر پایگاه ملی داده‌های علوم‌زمین کشور گفت: با هدف یکپارچه‌سازی تولید و مدیریت بهینه داده‌ها؛ همکاری مشترک پایگاه ملی داده‌های علوم‌زمین و مدیریت زمین‌شناسی دریایی توسعه می‌یابد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، امید اردبیلی افزود: با هدف وظایف ذاتی پایگاه ملی داده‌های علوم‌زمین کشور و برگزاری نشستی با حضور مدیران مدیریت زمین‌شناسی دریایی مقرر شد تا همکاری مشترک این دو مدیریت در اجرای طرح تحول زمین‌شناسی دریایی صورت پذیرد.

وی با بیان این که براساس مذاکرات انجام شده مقرر شد، پایگاه داده‌های علوم‌زمین تمامی داده‌های مورد نیاز مدیریت زمین‌شناسی دریایی را در همه مراحل اجرای طرح تأمین کند، افزود: پایگاه داده‌های علوم‌زمین همچنین به منظور یکپارچه سازی تولید و مدیریت بهینه داده‌ها، همکاری لازم در زمینه تهیه و تنظیم فرم‌های الکترونیکی استاندارد برداشت و دستورالعمل استاندارد تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی دریایی را با این مدیریت خواهد داشت.

اردبیلی ادامه داد: به دنبال این همکاری پایگاه داده مرتبط با طرح‌های زمین‌شناسی دریایی راه‌اندازی و داده‌های استاندارد این بخش از طریق سامانه‌های تحت مدیریت پایگاه داده‌های علوم‌زمین منتشر خواهد شد.

همچنین مدیرکل زمین‌شناسی دریایی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به این که مرحله نخست طرح تحول زمین‌شناسی دریایی در سال ۱۴۰۲ به صورت متمرکز در استان گیلان اجرا خواهد شد، گفت: طبق پیش‌بینی انجام گرفته در این طرح تعداد ۹ برگه یک پنجاه هزارم برای مناطق آستارا، چوبر، هشترپر، رضوان‌ده، بندرانزلی، سنگرچین، رشت، آستانه اشرفیه و لسکوکلایه در سه لایه ژئوشیمی رسوبی و آلاینده‌های زیست‌محیطی، رسوب‌شناسی و ژئومورفولوژی و در مجموع ۲۷ برگ نقشه اجرا خواهد شد.

به گفته مسعود زمانی‌پدرام این طرح با همکاری مدیریت زمین‌شناسی دریایی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، مرکز زمین‌شناسی کاسپین خاوری، پایگاه داده‌های علوم‌زمین، مرکز پژوهش‌های کاربردی البرز، پژوهشکده علوم‌زمین، مدیریت آزمایشگاه‌ها و با پشتیبانی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه منابع و پشتیبانی و حراست سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور انجام خواهد شد.

کد خبر: ۲۲۰٬۴۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha