۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
۶۴ واحد مسکونی از پروژه M۶ در شرق زنجان تحویل متقاضیان می‌شود
مدیرکل راه و شهرسازی زنجان:

۶۴ واحد مسکونی از پروژه M۶ در شرق زنجان تحویل متقاضیان می‌شود

زنجان- اسماعیلی، مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: پروژه M۶ در شرق زنجان پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارد که ۶۴ واحدمسکونی اواخر اردیبهشت‌ماه امسال به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

اصغر اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شرق و غرب زنجان اجرا می‌شود،گفت: ۴۵ پروژه نهضت ملی مسکن در استان زنجان اجرا می‌شود.

وی ابراز کرد: ساخت حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان آغاز شده است که از این تعداد بیش از ۶۰۰۰ واحد مسکونی در شرق زنجان و ۸ هزار و ۵۰۰ واحد نیز در غرب و شمال زنجان در دست ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن را بیش از ۴۵ درصد اعلام کرد و یادآور شد: پروژه‌هایی نیز در زنجان بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در این میان بخشی از پروژه M۶ که پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارد، اواخر اردیبهشت‌ماه امسال به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه تخصیص و تسهیل زمین در زنجان و سایر شهرهای استان به جد دنبال می‌شود، افزود: برای اجرای پروژه باید زمین تخصیص داده شود که در این راستا و در برخی از شهرستان‌های استان، زمین دولتی نداریم و برای اینکه تسهیل زمین اتفاق بیفتد، با شهرداری‌ها و تعاونی‌هایی که زمین در داخل محدوده شهری دارند، وارد معامله شدیم.

وی با بیان اینکه ۲۲ هکتار زمین طی سال ۱۴۰۰ نیز در شهرستان خدابنده خریداری شده و ۵۱۹ واحد مسکونی نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر قیدار در دست ساخت است، بیان کرد: همچنین در حال مذاکره با اوقاف بوده و در این راستا به توافق ۱۵۰ هکتار زمین دست یافته‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر، واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن گروه‌ساخت است، تصریح کرد: در این خصوص زمین در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد تا ساخت و ساز انجام دهند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در سلطانیه حدود ۲۰ قطعه زمین تامین شده و به صورت پلکانی به متقاضیان تحویل داده می‌شود تا ساخت و ساز را انجام دهند، ادامه داد: در شهر زنجان با الحاق ۱۰۰۰ هکتاری، مشکلی برای تامین زمین در شهر زنجان وجود ندارد و نیاز بیشتر ما در نهضت ملی مسکن برای مرکز استان است و در شهرهای دیگر نیز برای دو ساله دوم تامین زمین انجام و نیمه دوم امسال تخصیص پروژه برای مابقی متقاضیان واجد شرایط محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن، آورده مردمی و تسهیلات بانکی دو ردیف اعتباری ما برای اجرای پروژه هستند، تاکید کرد: شرایط اقتصادی سخت است و ما به جد دنبال کاهش آورده متقاضیان هستیم.

کد خبر: ۲۲۰٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha