۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
۲۲ هزار هکتار از اراضی استان سمنان زیر کشت گندم است/ پیش‌بینی برداشت ۱۲۰ هزار تن گندم
معاون جهاد کشاورزی استان سمنان:

۲۲ هزار هکتار از اراضی استان سمنان زیر کشت گندم است/ پیش‌بینی برداشت ۱۲۰ هزار تن گندم

سمنان- رضایی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه در سال زراعی جاری ۲۲ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم است، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۲۰ هزار تن گندم از مزارع برداشت شود.

لطف‌الله رضایی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه ۲۲ هزار هکتار از اراضی استان سمنان زیر کشت گندم است، اظهار داشت: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود ۱۲۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

وی بابیان اینکه نسبت به سال گذشته یک هزار هکتار کشت دیم افزایش‌یافته است، تصریح کرد: درمجموع ۲۱ مرکز خرید گندم در استان ساماندهی شده است که با آغاز برداشت محصول به کشاورزان خدمت‌رسانی می‌کنند.

آفت سن زدگی گندم در استان سمنان نداریم
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سمنان با تأکید بر اینکه افزایش میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان مهم‌ترین رویکرد این سازمان است، افزود: پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۰ هزار تن گندم در میامی و ۴۰ هزار تن در گرمسار و آرادان و مابقی در سایر شهرستان‌ها تولید و برداشت شود.

رضایی با اشاره به اینکه سال گذشته از ۱۱۷ هزار تن گندم تولیدی ۸۶ هزار تن توسط شبکه دولت خریداری شد، بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی دقیق و پایش‌های روزانه خوشبختانه در سال گذشته میزان سن زدگی در حد صفر بود.

وی با تأکید بر اینکه در سال زراعی جاری نیز پیش‌بینی می‌شود آفت سن زدگی در گندم‌های تولیدی استان سمنان نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: پنج هزار تن بذر گواهی‌شده از ارقام مرغوب و مناسب نانوایی توسط شرکت‌های تعاونی روستایی و خدمات حمایتی در استان تولید می‌شود.

آغاز برداشت گندم از گرمسار
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه اولین برداشت از اواسط خردادماه در گرمسار شروع می‌شود و به مراکز خرید تحویل خواهد شد، ابراز داشت: ۲۱۰ دستگاه کمباین و ۵۰ دستگاه دروگر در سطح استان به‌صورت بومی و مهاجر کار برداشت را انجام می‌دهند.

رضایی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۳۰ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، گفت: سال گذشته ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات از محل خط مکانیزاسیون بابت خرید تراکتور و کمباین و ادوات کشاورزی به متقاضیان پرداخت‌شده است.

کد خبر: ۲۲٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha