۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵
معرفی ۱۱ بخش مزیتی بوشهر در اکسپو| برخی محصولات تولیدی استان زنجیره ارزش ندارند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

معرفی ۱۱ بخش مزیتی بوشهر در اکسپو| برخی محصولات تولیدی استان زنجیره ارزش ندارند

بوشهر- باستین معاون اقتصادی استاندار بوشهر از معرفی ۱۱ بخش مزیتی بوشهر در اکسپو خبر داد و گفت: برخی محصولات تولیدی استان زنجیره ارزش ندارند.

علی باستین در حاشیه برپایی نمایشگاه اکسپو در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پنجمین نمایشگاه محصولات صادراتی ایران اکسپو از ۱۷ اردیبهشت آغاز و امروز به پایان می‌رسد.

وی افزود: استان بوشهر در ۱۱ بخش مزیتی در این نمایشگاه حاضر بود و محصولات خود شامل میگو، جلبک، گوجه‌فرنگی، خوشه خرما، خوشه آبزیان، محصولات پتروشیمی، کشاورزی و ...را عرضه کرد.

باستین تصریح کرد: در سالن شماره ۴۱ و غرفه دوم نیز زنجیره ارزش استان بوشهر استقرار دارد که زنجیره ارزش محصولات مزیتی استان در این سالن عرضه شد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در حوزه‌های زنجیره ارزش ماهی و میگو و خرما و گوجه و پتروشیمی، برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفت.

باستین با بیان اینکه کشورهای مختلف ۵ قاره در این نمایشگاه حاضر هستند گفت: در این نمایشگاه با دو رویکرد حاضر هستیم که مهم‌ترین رویکرد شامل بازاریابی محصولات صادراتی استان از قبیل میگو و خرما و پتروشیمی و برخی تولیدات کشاورزی است که با ارائه و معرفی محصولات به بنگاه‌های خارجی، زمینه صادرات فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه رویکرد دوم استان نیز برپایی نشست‌های تخصصی است اضافه کرد: در حاشیه نمایشگاه، با تجار و بازرگانان خارجی نشست‌های دو جانبه تخصصی داشته‌ایم که امتیازات خوبی به ارمغان آورده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر بیان کرد: با استفاده از ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در محصولات مزیتی، بازاریابی مناسبی انجام می‌شود.

باستین با بیان اینکه برخی تولیدات ما در استان هنوز زنجیره ارزش ندارند اظهار داشت: در صنعت آبزیان و خرما و پتروشیمی دنبال جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم که ان‌شاءالله بتوانیم با معرفی محصولات به نتایج خوبی برسیم.

باستین گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر، تفاهم‌نامه‌های ارزشمند اقتصادی منعقد شد که نقشه راه ۱۰ سال آینده استان در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی و بازرگانی است.

وی یادآور شد: در این سفر، تفاهم‌نامه‌های ارزشمندی در حوزه‌های گردشگری ساحلی و طبیعی و تاریخی و کشاورزی بویژه ارقام پربازده نخیلات استان و تکمیل صنایع تکمیلی و تبدیلی کشاورزی و صنایع پایین‌دست پتروشیمی و آبزیان منعقد شده است.

باستین تصریح کرد: پرورش متراکم آبزیان از اقدامات مهمی است که در استان بوشهر انجام داده‌ایم و با این روش، از شیوه سنتی فاصله گرفته و با استفاده از روش‌های نوین پرورش آبزیان بویژه ماهی و میگو، ارزش افزوده را بالاتر برده‌ایم.

کد خبر: ۲۲۰٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha