۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
دلایل ریزش سهام یوتیلیتی سازها در بورس
قیمت گذاری همچنان هزینه می سازد

دلایل ریزش سهام یوتیلیتی سازها در بورس

پس از اینکه دیوان عدالت اداری قیمت گذاری یوتیلیتی توسط شورای رقابت را تایید کرد سهام شرکت های یوتیلیتی ساز ریخت.

بازار؛ گروه بورس: در پی شکایت برخی شرکت‌های خریدار یوتیلیتی با موضوع ابطال مصوبات ۴۷۹ و ۴۸۹ شورای رقابت در خصوص اصلاح دستورالعمل تنظیم قیمت سرویس‌های جانبی برخی شرکت‌های پتروشیمی، هیأت تخصصی صنایع و بازرگانی دیوان عدالت اداری ضمن رسیدگی به شکایت مورد اشاره در دادنامه صادره شکایت خواهان پرونده را رد کرده است. دیوان عدالت اداری با رد ادعای شرکت های پتروشیمی، از ابطال حکم افزایش قیمت خوراک گازی واحدهای پتروشیمی و قیمت یوتیلیتی و بازگشت قیمت‌ها به نرخ سال ۱۳۹۹ با رأی هیأت تخصصی دیوان عدالت اداری خبر داده است.
در پی انتشار اخباری در فضای مجازی در خصوص بازگشت قیمت یوتیلیتی به سال ۹۹، سهام شرکتهای یوتیلیتی ساز مانند فجر و مبین به شدت سقوط کرد
این شرکت ها که در تأمین یوتیلیتی شرکت‌های پتروشیمی منطقه عسلویه، فعالیت دارند و در واکنش به قیمت گذاری های جدید اعلام کرده که با افزایش ۱۶ برابری نرخ گاز سوخت و تورم سه سال اخیر، امکان تأمین یوتیلیتی با نرخ سال ۹۹ وجود ندارد. از طرف دیگر شکایت برخی شرکت‌ها از نحوه نرخ گذاری شورای رقابت، روند عادی خود را در دیوان عدالت اداری طی می‌کند و تاکنون رأی شرکت ها ابلاغ نشده اما اطلاع رسانی شده است، با این حال با توجه به قطعی بودن فرمول محاسبه قیمت یوتیلیتی، به نظر می رسد تغییرات اخیر جدی است.

کد خبر: ۲۲۰٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha