۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
اشتغال مستقیم بیش از یک میلیون نفر در ۵۱ هزار واحد تولیدی
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعلام کرد

اشتغال مستقیم بیش از یک میلیون نفر در ۵۱ هزار واحد تولیدی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: بیش از یک میلیون نفر به صورت مستقیم در ۵۱ هزار واحد تولیدی در ۸۵۸ شهرک و ناحیه صنعتی سراسر کشور مشغول به کار هستند.

به گزارش بازار، علی رسولیان گفت: در سطح کشور ۸۵۸ شهرک و ناحیه صنعتی و حدود ۵۱ هزار واحد تولیدی با اشتغال مستقیم بیش از یک میلیون نفر در بخش‌های مختلف شیمیایی، فلزی، مواد غذایی، کانی‌های غیرفلزی، نساجی و سایر بخش‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور فعال است.

وی افزود: یکی از وظایف ما حمایت از صنایع کوچک است این در حالی است که ۹۸ درصد واحدهای تولیدی، کوچک و متوسط هستند که ۹۵ درصد آن را واحدهای کوچک با اشتغال زیر ۵۰ نفر تشکیل می‌دهند.

معاون وزیر صمت درباره اهداف ایجاد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: بیش از ۱۲۰ لکه صنعتی در نقاطی از کشور به صورت نامنظم شکل گرفته بود که برخی از آن‌ها مجوز یا زیرساخت لازم برای تامین آب، برق و گاز نداشت.

وی افزود: با توجه به فرایندهای پیچیده و طولانی دستگاه‌ها در ارائه زمین و زیرساخت‌ها برای ایجاد واحدهای صنعتی، دولت با ایجاد شهرک‌های صنعتی و تخصیص زمین و تامین زیرساخت‌ها زمینه را برای فعالان اقتصادی فراهم کرد.

رسولیان گفت: در شهرک‌های صنعتی زون بندی (منطقه بندی) وجود دارد یعنی یک زون مشخص شیمیایی داریم، در این زون واحدهای شیمیایی مستقر هستند، واحدهایی که فلزی اند در زون فلزی و ... به هر حال این‌ها واحدها می‌توانند باهم همگرایی خوبی داشته باشد، ضمن این که مسائل زیست محیطی هم به خوبی رعایت می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی افزود: عمده واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، واحدهای حوزه صنعت هستند، از حدود ۷۰ هزار واحد صنعتی موجود در کشور حدود ۵۰ هزار واحد یعنی تقریبا ۷۰ درصد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار دارند.

وی اضافه کرد: سال گذشته دو هزار و ۹۴۲ طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی آغاز و حدود ۴۹ هزار نفر افراد جدید در واحدهای تولیدی مشغول به کار شدند این در حالی است که سال ۱۴۰۰ هم تقریباً حدود پنج درصد رشد داشتیم.

رسولیان ادامه داد: سال گذشته واحدهای بسیاری در مرحله ساخت بودند و به مرحله نصب ماشین آلات رسیدند، یعنی سال گذشته چهار هزار و ۹۰۰ واحد تولیدی در معرض نصب ماشین آلات بودند که امیدواریم با ابلاغ اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه، بتوانیم امسال از این واحدها بهره برداری کنیم.

کد خبر: ۲۲۰٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha