۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
اشتغال ۹ هزار نفر نخبه در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان/شهرک پویانمایی افتتاح می‌شود
استاندار اصفهان مطرح کرد؛

اشتغال ۹ هزار نفر نخبه در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان/شهرک پویانمایی افتتاح می‌شود

اصفهان-مرتضوی، استاندار اصفهان با اشاره به اشتغالزایی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برای ۹ هزار نفر نخبه گفت: توجه به ظرفیت‌های جدید اقتصادی با رویکرد گردشگری و دانش بنیان و تعریف محورهای جدید ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید رضا مرتضوی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز به کار هفدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در اصفهان با بیان اینکه بر اساس سند آمایش سرزمین، محورهای توسعه استان اصفهان توجه به اقتصاد گردشگری و دانش بنیانها است اظهار کرد: جشنواره ملی شیخ بهایی با رویکردهای جدید برنامه ریزی شده است تا به توسعه و بهبود زیرساخت های شهری و گردشگری کمک کنیم.

وی افزود: در همین راستا شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، برای نخستن بار در کشور در اصفهان افتتاح شد تا ضمن تقویت ارتباط دانشگاه ها با صاحبان صنایع و کارآفرینان در راستای تقویت فن آفرینی در کشور تلاش شود و الگویی برای بنبان گذاشتن شهرک های علم وفناوری در کشور شد.

استاندار اصفهان با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان در همه عرصه ها افزود: هم اکنون حدود ۸۰۰ شرکت دانش بنیان در استان اصفهان فعالیت دارند که ۶۷۰ واحد آن در شهرک علمی و تحقیقاتی مستقر است.

جایگاه دوم اصفهان، در زمینه شرکت‌های دانش بنیان

وی با اشاره به جایگاه دوم اصفهان، در زمینه شرکت‌های دانش بنیان گفت: در حقیقت شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با به کارگیری نخبگان و فراهم سازی زمینه برای تحقیقات، پژوهش و به ثمر رساندن علم و دانش و فراهم کردن بستر اقتصاد علم، در نگهداشتن نخبگان در داخل کشور تلاش کرده است و از عوامل تاثیرگذار عرصه علم و فناوری کشور است.

مرتضوی با اشاره به شعار سال تاکید کرد: ما به نقش اقتصاد دانش بنیان در توسعه اقتصادی استان اعتقاد ویژه داریم و تلاش می کنیم تا به همه مجموعه های فعال در زیست بوم فناوری و علمی اصفهان تا حد امکان کمک و از آنها پشتیبانی کنیم.

توجه به ظرفیت‌های جدید اقتصادی با رویکرد گردشگری و دانش بنیان

وی به بنیان نهادن قرارگاه اقتصاد دانش بنیان در اصفهان اشاره و گفت: توجه به ظرفیت‌های جدید اقتصادی با رویکرد گردشگری و دانش بنیان و تعریف محورهای جدید ضرورت دارد و در این راستا ایده‌های جدیدی را در استان اصفهان دنبال می کنیم.

استاندار اصفهان تاکید کرد: به زودی شهرک پویانمایی در اصفهان راه اندازی خواهد شد تا در زمینه اقتصاد پویانمایی فعالیت و از ظرفیتهای قانونی در راستای حمایت از این بخش بهره ببریم.

کد خبر: ۲۲۰٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha