۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
 نوسازی مدارس را جدی بگیریم
رئیس کانون انبوه سازان سراسری مسکن و ساختمان:

نوسازی مدارس را جدی بگیریم

گرگان- رئیس کانون انبوه سازان سراسری مسکن و ساختمان گفت: نوسازی و بهسازی مدارس را باید جدی بگیریم.

به گزارش خبرنگار بازار سید محمد مرتضوی ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه مدرسه «مرتضی مرتضوی» با بیان اینکه سازه مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: با توجه به اینکه فرزندان ما ساعات زیادی را در مدارس سپری می کنند باید ساختمان مدرسه از استحکام و استانداردهای لازم برخوردار باشد.

رئیس کانون انبوه سازان سراسری مسکن و ساختمان افزود: خانواده ها در گذشته اغلب فرزندان را برای تحصیل به مدارس غیرانتفاعی می فرستادند اما با توجه به کاهش درآمد، خانواده ها امکان تامین هزینه های مدارس غیرانتفاعی را ندارند و به مدارس دولتی دوباره روی آوردند.

وی با بیان اینکه باید مدارس دولتی بیشتری بسازیم تا جبران کمبود فضای آموزشی شود، افزود: افزایش ساخت مدارس از منظر شهرسازی هم بسیار مهم است چراکه ساخت این فضاهای آموزشی به بهبود کیفیت زندگی هم کمک می کند.

این فعال اقتصادی ضمن یادآوری این مطلب که ساخت مدرسه تکلیف دولت و حاکمیت است، افزود: تحصیل و مسکن رایگان جزو خدماتی است که همه کشورها به شهروندانشان ارائه می دهند منتها به واسطه شرایط نامناسب اقتصادی برای دولت انجام این وظیفه آنگونه که باید فعلا میسر نیست.

او خواستار همراهی بخش خصوصی برای کمک به ساخت مدرسه در استان شد و گفت: امروزه مسئولیت فعالان اقتصادی پررنگتر از گذشته است بنابراین باید در کنار دولت بیایند و نسبت به جبران کمبود فضای آموزشی تا جای ممکن کمک کنند.

کد خبر: ۲۲۰٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha