۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
دستمزد کارگران با تورم و هزینه‌های سبد معیشت فاصله زیادی دارد
مدیر اجرایی خانه کارگر اصفهان:

دستمزد کارگران با تورم و هزینه‌های سبد معیشت فاصله زیادی دارد

اصفهان - امینی؛ مدیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: دستمزد تعیین شده برای کارگران با تورم و هزینه سبد معیشت فاصله زیادی دارد و این در حالی است که اصلاح این دستمزد گویی در دستور کار نیست.

حمیدرضا امینی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: این حداقل‌ها در شان کارگران نیست؛ به این خاطر که کارگران سرمایه ما به شمار می روند و اگر تامین نباشند با مشکلات زیاد و بی انگیزگی روبرو می شوند.

وی درباره که آیا اصلاح دستمزد کارگران در دستور کار قرار می گیرد یا خیر می گوید: در حال حاضر شرایط به شکلی است که به صراحت به ما گفته شده که این اتفاق نمی افتد این در حالی است که گرانی‌ها به شکلی جدی کارگران را آزار می دهد و بسیاری از آنها زیر هزینه های بی شمار زندگیشان کمر خم کرده اند.

مدیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با اشاره به اینکه مزد تعیین شده با تورم و هزینه سبد معیشت فاصله زیادی دارد، ادامه می دهد: با این حقوق بسیاری از کارگران دیگر نه توانایی خرید گوشت دارند و نه مرغ و با ادامه یافتن این وضعیت هر روز سفره هایشان کوچک تر می شود.

وی با اشاره به اینکه مزد باید بر اساس ماده ۴۱ قانون کار و بخشنامه های مرتبط بررسی و تعیین و تصویب شود، بیان کرد: به نظر می رسد که شورای عالی کار هزینه سبد معیشت را در نظر نگرفته و بر اساس آن نرخ دستمزد را تعیین نکرده است.

ایزدی خاطرنشان کرد: وزارت کار هزینه سبد معیشت را حول و حوش ۱۳ میلیون تومان برآورد کرده است، در حالی که مزد تعیین شده بر این اساس تعیین نشده نیست و با توجه به تورم موجود در جامعه بخشی از زندگی مردم با این دستمزد تعیین شده نه تنها توسعه و رونق پیدا نمی‌کند، بلکه سفره شان کوچکتر هم شده است به این خاطر که فاصله دستمزد و تورم بسیار زیاد است.

کد خبر: ۲۲۰٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha