۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۴
نسخه قناعت وزیر کار درمان دردهای معیشتی کارگران نیست
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

نسخه قناعت وزیر کار درمان دردهای معیشتی کارگران نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، ضمن برشمردن نیازهای جامعه کارگری گفت: وزیر کار نباید برای کارگران نسخه قناعت بپیچد و این سخن بیانگر فراموش کردن وضعیت جامعه کارگری است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید سلمان ذاکر، در خصوص مواردی که باید در جهت حمایت از جامعه کارگران مورد توجه قرار گیرد، گفت: کارگران باید در اداره امور مربوط به خود سهیم باشند، همچنین برای اینکه حرفشان شنیده شود لازم است واسطه‌ای توانمند بین آنها و مسئولان وجود داشته باشد.

دولت نباید کانون کارگران را از آنها بگیرد
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت نباید کانون کارگران را از آنها بگیرد ضمن اینکه این کانون باید قدرت تصمیم‌گیری داشته باشد و اعضای آن از بدنه جامعه کارگری باشند تا نیازهای آنها را شناخته و وضعیتشان را به خوبی درک کنند.

وی تصریح کرد: گام اول در حمایت از جامعه کارگران باید در مسیر توجه به جایگاه حضور آنها در عرصه‌های تصمیم‌گیری به عنوان یک اصل باشد سپس رابطه کارگران با بانک‌ها به گونه‌ای تنظیم شود که هر زمان نیاز مالی داشتند بتوانند با سرعت از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند شوند.

ذاکر تاکید کرد: چرا نباید به کارگران وام زنجیره‌ای پرداخت شود بنابراین برای تحقق این مهم، برقراری ارتباط مناسب بین بانک‌ها با کارگران از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: تامین مسکن برای کارگران از دیگر موضوعات مهمی است که دولت باید مورد توجه قرار دهد و در این زمینه شرایط ویژه‌ای برای کارگران درنظر بگیرد ضمن‌اینکه ارائه وام مسکن به کارگران باید به گونه‌ای باشد که برای بازپرداخت آن از توان مالی برخوردار باشند.

500 هزار کارگر ساختمانی فاقد پوشش بیمه‌ای هستند
ذاکر اظهار کرد: پوشش بیمه تامین اجتماعی از دیگر موضوعاتی است که باید در حمایت از جامعه کارگران مورد توجه قرار گیرد تا اعضای خانواده آنها برای پرداخت هزینه‌های درمانی خود با مشکل مواجه نشوند و این در حالی است که هنوز 500 هزار کارگر ساختمانی فاقد پوشش بیمه‌ای هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون کارگران از نظر تامین امنیت غذایی با مشکل مواجه شده و این به تهدیدی برای جامعه کارگران تبدیل شده است بنابراین دولت باید برای رفع این مشکل آنها تدبیری اندیشیده و با تعیین کالابرگ اختصاصی به رفع نیازهای این قشر در تامین معیشتشان بپردازد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در مورد اظهار نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد وضعیت حقوق کارگران مبنی بر اینکه زندگی با حقوق کارگری سخت است اما با قناعت هم می‌توان ساخت، یادآور شد: وزیر کار نباید برای کارگران نسخه قناعت بپیچد و این سخن بیانگر فراموش کردن وضعیت جامعه کارگری توسط یک مسئول متولی است و به نوعی غفلت مسئولان از این حوزه محسوب می‌شود.

کد خبر: ۲۲۰٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha