۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
نمایشگاه اینوتکس؛ تعامل علم کشورها و عرصه تجارت و کسب و کار
دستیار ویژه روسیه مطرح کرد

نمایشگاه اینوتکس؛ تعامل علم کشورها و عرصه تجارت و کسب و کار

دستیار ویژه روسیه اعلام کرد: نمایشگاه اینوتکس تعامل علمی کشورها و عرصه تجارت و کسب و کار است.

به گزارش بازار، آندری فورسنکو دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه در حوزه علم و فناوری در آیین افتتاحیه رویداد بین المللی اینوتکس با تاکید بر اینکه همه ما متوجه اهمیت علم و فناوری در طراحی و پاسخگویی به مسایل ژئوپلتیک هستیم، افزود: استقلال و رقابت پذیری از مسایل حاکم بر این حوزه است از این رو در شرایط فعلی با هم بودن از اهمیت زیادل برخوردار است و موجب می‌شود آن دو مورد عامل یعنی استقلال و رقابت‌پذیری را بدست آوریم.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم این ایده را محقق کنیم باید ۲ نکته را در نظر داشته باشیم، یکی اینکه خط مشی‌ها را نباید از راه‌کارهای خارجی اخذ کنیم، بلکه باید به نیازهای داخلی خود توجه کنیم، و دیگری از معیارهای مهم ما برای این کار باید توجه به توسعه پایدار در مسایل داخلی باشد.

دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه ادامه داد: امنیت هر فرد و کل کشور از شاخص‌های مهم این امر است ضمن آنکه انواع مسایل مختلف بر کیفیت زندگی اثر می‌گذارد مثلا بهداشت و امنیت غذا از اهمیت وافر برخوردار است.

وی یادآور شد: بحث حفظ تمامیت ارضی نیز مهم است، باید حمل و نقل بین‌الملل و ارتباط مردم را فراهم کنیم و مهمتر از این، در این زمینه سامانه تامین انرژی برای کشور است که در این صورت می‌توانیم همه امور را محقق کنیم.

وی گفت: بنابراین نباید طرح‌های فناوری ما به محیط زیست آسیب بزند بلکه باید طرح‌های پاک باشد. بنا نیست مسائلی را که مورد حل و فصل قرار می‌دهیم فقط مربوط به فرد و کشور باشد بلکه باید برای صلح و تامین استقلال جامعه جهانی نیز باشد.

وی ادامه داد: ما باید برای تامین استقلال کارهایی را انجام دهیم که دیگران قادر به انجام آن نباشد، باید کارهای ملی ما پیشرو کشورهای دیگر باشد.

وی گفت: این فناوری‌ها مواردی است که در حال حاضر ما در کشور خود و اینوتکس می‌بینیم، نمایشگاه اینوتکس تعامل علم کشورها و عرصه تجارت و کسب و کار است، این مسئله در کشور ما وجود دارد.

وی گفت: از یک طرف می‌دانیم که تفاهم‌نامه‌ها باید همه افراد را به توافق برساند، ولی در عین حال منوط به ابزارهای خارجی نیز هستند مثل صندوق‌های حمایتی، صندوق‌هایی که کل زنجیره‌های ایده تا عمل را محقق کند.

به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری؛ وی ابراز امیدواری کرد که روسیه بتواند در نمایشگاه اینوتکس امسال نتایج موفقیت آمیز خود را با ایران به اشتراک بگذارد.

کد خبر: ۲۲۰٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha