۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
۳۱ استاندار زنجیره ارزش استانها را تعریف کرده اند؛ سرمایه گذاری هدفمند می شود
وزیر کشور در گفتگو با بازار مطرح کرد

۳۱ استاندار زنجیره ارزش استانها را تعریف کرده اند؛ سرمایه گذاری هدفمند می شود

وحیدی وزیر کشور با حضور در پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران به بازار گفت: استانداران کشور در ۳۱ استان زنجیره ارزش استان ها را تعریف کرده اند تا سرمایه گذاری در سراسر کشور هدفمند شود.

بازار؛ گروه ایران: احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه بازدید از سالن استان های پنجمین نمایشگاه توانمندی های اقتصادی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۳) در گفت و گو با بازار بیان داشت: یکی از اقدامات بسیار خوبی که ۳۱ استاندارد کشور انجام داده اند تعریف زنجیره ارزش در تمامی استان های کشور است.

وی با اشاره به ظرفیت هایی که با ایجاد زنجیره ارزش در استان های کشور در آینده نزدیک فراهم می شود افزود: همین زنجیره فرصت خوبی را برای سامان دهی و برنامه ریزی مناسب برای رشد تولید در قالب یک زنجیره فراهم کرده است؛ چرا که وقتی زنجیره ای برای یک حوزه ایجاد می شود سرمایه گذاران امکان سرمایه گذاری معنادار و هدفمند در کشور را می یابند که ارزش آن مشخص است. همین موضوع می تواند قدرت برنامه ریزی برای افزایش ارزش افزوده را بالا ببرد.

وزیر کشور با اشاره به تاثیرات آینده شکل گیری زنجیره ارزش استان ها ادامه داد: این کار بسیار مهمی است که برای نخستین بار شکل گرفته است و امیدواریم در استان های کشور با اتکا بر زنجیره ارزش شاهد رشد خیلی بهتری باشیم.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که دولت سیزدهم برای تشویق تولیدکنندگان به تولید محصولات صادرات محور و ارز آوری از ارسال آن ها به خارج از کشور چه برنامه ای در آینده می تواند داشته باشد؟ گفت: برای تشویق زنجیره به صادرات و ارز آوری باید سیاست های تشویقی را در آینده پیش بینی کنیم.

کد خبر: ۲۲۰٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha