۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
عرضه هزار و ۷۳ دستگاه آزمایشگاهی در حوزه سلول‌های بنیادی

عرضه هزار و ۷۳ دستگاه آزمایشگاهی در حوزه سلول‌های بنیادی

هزار و ۷۳ دستگاه و تجهیزات آزمایشگاهی درحوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به یاری پژوهشگران و فناوران فعال در این حوزه آمدند.

به گزارش بازار، ۴۲ آزمایشگاه فعال در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و با ارائه یک هزار و ۷۳ دستگاه و تجهیزات آزمایشگاهی درجهت حمایت از پژوهشگران و فناوران داخلی گام برداشته اند.

آزمایشگاه‌ها و مراکز پژوهشی فعال در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، دستگاه‌ها و تجهیزات مختلفی از جمله اتوکلاو، آون خلاء، التراسانتریفیوژ، اسمومتر، اتاقک مواجهه تنفسی حیوانات آزمایشگاهی، آسیاب گلوله‌ای سیاره‌ای، الکتروفورز و انکوباتورشیکردار یخچالدار را برای تسهیل در دسترسی پژوهشگران و فناوران به اشتراک گذاشته‌اند. این درحالی است که از چندی پیش و با توجه به توسعه و پیشرفت حوزه علم وفناوری در کشور، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بر آن شده تا در قالب شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و اجرای طرح‌های مختلف مراکز آزمایشگاهی و پژوهشگاهی را ترغیب کند تا امکانات و تجهیزات خود را با فعالان و پژوهشگران در حوزه علم و فناوری به اشتراک بگذارند.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در راستای حمایت از پژوهشگران و فناوران، توسعه زیست بوم فناوری و بهره‌وری از ظرفیت‌های موجود در این حوزه اقدام به اشتراک‌گذاری تجهیزات و دستگاه‌های مراکزآزمایشگاهی کرده است. با توجه به اینکه دسترسی به تجهیزات و امکانات کاربردی که در بسیاری از مراکز بزرگ آزمایشگاهی و پژوهشی وجود دارد برای پژوهشگران وفناوران داخلی میسر نبوده است، شبکه آزمایشگاهی کشور با اشتراک‌گذاری امکانات آزمایشگاهی برای پژوهشگران، این کمبود را جبران کرده و از این‌رو برای تسهیل در دسترسی فعالان حوزه فناوری به امکانات آزمایشگاهی بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر: ۲۲۰٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha