۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
احداث شهرک‌های خورشیدی در استان‌ها

احداث شهرک‌های خورشیدی در استان‌ها

معاون وزیر نیرو گفت: سازمان انرژی‌های تجدید پذیر با همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در هر استان حداقل یک شهرک خورشیدی احداث خواهد کرد.

به گزارش بازار، محمود کمانی معاون وزیر نیرو گفت: تعدادی از این شهرک‌ها مصوبه دولت را اخذ کردند و در استان قزوین مقدمات احداث فراهم شده است.

وی افزود: بخش اتصال به شبکه این شهرک‌ها به وسیله سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و با همکاری برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع انجام خواهد شد.

رئیس سازمان تجدید پذیر اضافه کرد: با شرایطی که سوخت‌های فسیلی در کشور دارند با سرعت به سمت تجدید پذیرها حرکت خواهیم کرد و بهترین راه احداث شهرک‌های تخصصی خورشیدی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار مگاوات زمین برای احداث نیروگاه‌ها در کل کشور شناسایی شده و پس از پالایش به حدود ۵ هزار مگا وات رسیده است.

کمانی خاطر نشان کرد: سال گذشته سرمایه گذاران می‌توانستند تا سقف ۳ مگا وات نیروگاه خورشیدی در شهرک‌های صنعتی احداث کنند با قیمت ۱۶۵۰ تومان به ازای هر کیلو وات ساعت بود که ۸۵ درصد افزایش داشت و هم اکنون در این شهرک‌ها از ۲۰ کیلو وات تا ۳ مگا وات احداث نیروگاه انجام خواهد شد.

معاون وزیر نیرو در پایان گفت: ثبت نام بسیار ساده و اینترنتی است و زمین از طرف ساتبا اختصاص داده خواهد شد.

کد خبر: ۲۲۰٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha