۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
سقف انتقال وجه غیرحضوری بین حساب‌های شخصی افراد برداشته شد

سقف انتقال وجه غیرحضوری بین حساب‌های شخصی افراد برداشته شد

با ابلاغیه جدید بانک مرکزی انتقال وجه از حساب سپرده یک شخص حقیقی به سایر حساب‌های سپرده آن شخص نامحدود شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، انتقال وجه از حساب سپرده یک شخص حقیقی به سایر حساب‌های سپرده آن شخص به هر میزان از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری منوط به آن که هر دو سپرده، انفرادی باشند، مجاز است.

بانک مرکزی اعلام کرد: طبق ماده ۸ قانون اصلاحیه دستورالعمل شفاف سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص، مؤسسه اعتباری موظف است، آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از همه حساب‌های سپرده متعلق به مشتری حقیقی در آن مؤسسه اعتباری را به روزانه مبلغ یک میلیارد ریال محدود کند.

همچنین آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیر حضوری برای مشتری حقیقی فاقد سپرده تجاری، ماهانه مبلغ پنج میلیارد ریال است.

آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری در مورد اشخاص حقوقی بر مبنای سطح ریسک پولشویی را هیئت عامل بانک مرکزی تعیین می‌کند، اما طبق اصلاحیه قانون اصلاحیه دستورالعمل شفاف سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص هر گونه تراکنش‌های انتقال وجه غیرحضوری که مبدا و مقصد آن یکسان و از نوع انفرادی به یک شخص حقیقی است از رعایت حدود مقرر در این ماده مستثنی است.

کد خبر: ۲۲۰٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha