۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
۱۳ هزار نفتکش در انتظار اتصال به سامانه‌های برخط اندازه گیری

۱۳ هزار نفتکش در انتظار اتصال به سامانه‌های برخط اندازه گیری

معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: مطابق با قانون بودجه ۱۴۰۲ باید ۱۳ هزار نفتکشی که فرآورده‌های نفتی را حمل می‌کنند به سامانه‌های برخط اندازه گیری متصل کنیم.

به گزارش بازار، فضل الله اکبری، معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، گفت: در بحث میتیرینگ یا همان سامانه اندازه گیری برخط لحظه‌ای با چالش‌هایی مواجه هستیم، در انبارهای نفتی این موضوع هم اکنون در حال انجام است، به طوری که نفتکش‌ها از طریق سامانه‌های برخط فرآورده را دریافت می‌کنند و ما به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه، داده‌های مورد نظر را بررسی و پایش می‌کنیم، اما در بحث تحویل فرآورده به جایگاهای عرضه، این روش به صورت سنتی و دستی انجام می‌شود.

آقای اکبری ادامه داد: این فرآیند پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد و باید بودجه آن تامین شود و از طرفی بحث تحریم‌ها در این مورد تاثیر گذار بوده و ما باید به این سمت برویم و از طریق شرکت‌های دانش بنیان این موضوع را پیگیری کنیم.

معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: در بحث ۱۳ هزار نفتکشی که فرآورده‌های ما را حمل می‌کنند ما به دو روش می‌توانیم این اقدام را انجام دهیم یکی اینکه در محل خروجی خود نفتکش این سامانه نصب شود و دیگری در ورودی جایگاه‌های عرضه این سامانه متصل شود.

طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ در بند ف تبصره یک، وزارت نفت را مکلف می‌کند که از طریق منابع شرکت‌های تابع خود، ۸ هزار میلیارد تومان را صرف راه اندازی سامانه‌ای برای رصد لحظه‌ای منابع نفتی از مرحله تولید تا تحویل فرآورده به دست مصرف کننده نماید.

کد خبر: ۲۲۰٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha