۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
معادن کرمان باید به زنجیره تولید تبدیل شوند
استاندار کرمان در گفتگو با بازار:

معادن کرمان باید به زنجیره تولید تبدیل شوند

کرمان – فداکار، استاندار کرمان با اشاره به لزوم توسعه معادن در استان کرمان گفت: معادن در کرمان باید به زنجیره ای از تولید و کار مداوم تبدیل شوند.

محمد مهدی فداکار در گفتگو با خبرنگار بازار بیان کرد: کرمان ظرفیتهای گسترده معدنی دارد که آنطور که باید از آنها استفاده نشده است باید با تلاش و همدلی بین مسئولان استان کرمان زمینه ایجاد زنجیره ای از تولید در کرمان مهیا شود.

وی خواستار توقف خام فروشی محصولات معدنی در استان کرمان شد و افزود: این محصولات باید در صنعت بالا دستی به محصولات دیگر تبدیل شوند و در کنار ایجاد اشتغال مناسب در استان بهره وری بیشتری را نیز در استان ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: باید واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک بالا دستی در استان کرمان شکل گیرد تا بتوانیم وضعیت تولید در استان را ارتقا بخشیم.

استاندار کرمان افزود: باید در مسیر توسعه اقتصادی حرکت کنیم که ضمن محرومیت زدایی به توسعه پایدار دست یابیم و زمینه خلق ثروت، اشتغال و تنوع درآمدی ایجاد کنیم.

اراده ای برای حمایت از تولید در برخی افراد وجود ندارد

وی از عدم اراده برخی از دستگاههای دولتی برای توسعه خبر داد و افزود: همه مدیران باید با استقبال از سرمایه گذاری زمینه جذب سرمایه را مهیا کنند و در این زمینه اراده ای جدی باید در استان شکل گیرد.

وی همچنین با اشاره به وجود کارخانه های قطعه سازی در استان از شرکتهای بزرگ و معادن مطرح کرمان خواست در زمینه قطعه سازی از این کارگاههای کوچک حمایت کنند و از داخل استان خریدها را انجام دهند.

وی با بیان اینکه خرید شرکتهای بزرگ معدنی از کارگاه های کوچک میتواند موجب رونق تولید شود یادآور شد: اگر قرار است شرکت مس، گل گهر و صنایع فولادی از درون استان خرید کنند، این شرکت ها باید کالای باکیفیت را در موعد مقرر تحویل دهند و خدمات پس از فروش داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم فعالیت شرکتهای دانش بنیان در استان گفت: باید از این بخش نهایت استفاده شود تا صنعت استان با اتکا به جوانان خلاق به سمت توسعه و بهبود شرایط و کنترل تورم و بهبود تولید حرکت کند.

کد خبر: ۲۲۰٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha