۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶
 تشدید استانداردهای وام‌دهی در بانک‌های ایالات متحده

تشدید استانداردهای وام‌دهی در بانک‌های ایالات متحده

بانک‌های ایالات متحده استانداردهای وام‌دهی را تشدید می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از ایبِنا، در میان نگرانی سرمایه گذاران از تکرار سناریوهای قبلی، سهام بانک‌های متوسط کاهش قابل توجهی را ثبت کردند.

بر اساس نظرسنجی که روز دوشنبه توسط فدرال رزرو منتشر شد، بانک‌های ایالات متحده استانداردهای وام دهی خود را در ماه‌های اول سال جاری تشدید کردند، روندی که انتظار دارند در طول سال ۲۰۲۳ ادامه یابد.

این گزارش که توسط وال استریت به دقت دنبال می‌شود، در حالی منتشر می‌شود که بخش مالی شاهد ترس‌های مربوط به فرار سپرده‌ها، در پی آشفتگی ناشی از سقوط سیلیکون ولی و سیگنیچر بانک در ماه مارس است.

در هفته‌های اخیر، سهام بانک‌های متوسط با نگرانی سرمایه‌گذاران از تکرار سناریوهای قبلی که فرار سپرده‌ها باعث سقوط بانک‌ها شد یا نقش عمده‌ای در آن داشت، کاهش چشمگیری داشت.

بر اساس بررسی رویه‌های وام‌دهی بانکی، توجیه‌هایی که اغلب مورد استناد قرار می‌گیرند شامل وخامت در کیفیت اعتبار پرتفوی وام و ارزش وثیقه و همچنین کاهش تحمل ریسک است.

این نظرسنجی اضافه کرد که از جمله دلایل دیگر، "نگرانی در مورد هزینه‌های تامین مالی بانک‌ها، وضعیت نقدینگی در بانک‌ها و خروج سپرده‌ها به خارج از کشور" است.

کد خبر: ۲۲۰٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha