۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان استان سمنان از طریق بورس
معاون استاندار سمنان در گفتگو با بازار:

تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان استان سمنان از طریق بورس

سمنان- صادقی، معاون اقتصادی استاندار سمنان گفت: طی رایزنی که با مسئولان بورس کشور صورت گرفته، قرار است شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان استان از طریق بورس و بازار سرمایه، تامین مالی شوند.

محمد رضا صادقی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه برای تحقق رشد تولید در استان سمنان بر توسعه صادرات و سرمایه گذاری تاکید داشتیم و در این راه، گام های خوبی نیز برداشته شد، تاکید کرد: بانک های عامل استان طبق اعلام وزارت صمت سه هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولید استان تسهیلات پرداخت کردند که ۲۰ درصد از تسهیلات رونق تولید کل کشور بود.

وی با بیان اینکه در حالی این میزان تسهیلات پرداخت شده که استان سمنان ۰.۸ درصد جمعیت کشور را دارد، افزود: این وضعیت نشان می دهد اهتمام خوبی برای رونق تولید در استان سمنان وجود دارد.

معاون اقتصادی استاندار سمنان بیان اینکه فشارهایی که در سال ۱۴۰۱ برای اعطای تسهیلات رونق تولید به بانک های عامل استان سمنان وارد شد، در سال جاری برای ما برخی محدودیت هایی را نیز ایجاد می کند، بیان کرد: برخی بانک های استان مصارف شان بیش از منابع شان شده و در نتیجه به سایر روش های تامین مالی نیز فکر کردیم.

صادقی با بیان اینکه یکی از پیشنهادات این بود که ما بتوانیم از بورس و بازار سرمایه، کمک بگیریم یعنی بتوانیم از منابعی که در بورس وجود دارد، برای تامین مالی طرح های تولیدی و مشارکت در سرمایه گذاری مولد در استان استنفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مذاکرات خوبی با سازمان بورس انجام شد و متوجه شدیم که تنها استان کرمانشاه در سال گذشته توانسته چنین هدفگذاری درستی را انجام دهد، ابراز کرد: تلاش داریم که سمنان به عنوان دومین استان کشور در زمینه ایجاد سکوی تامین مالی واحد های تولیدی از طریق بازار سرمایه و بورس معرفی شود.

دانش بنیان‌ها توعاً توان رقابت را در زمینه تسهیلات سود بالا ندارند چرا که نوپا هستند و لذا نیاز است که تسهیلات قرض الحسنه به آنها داده شود

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه در این مسیر، شاهد سفر رئیس سازمان بورس کشور، مدیرعامل بانک مهر و ... به سمنان خواهیم بود، افزود: قرار است چند پنل در این سفرها برگزار شود که از جمله آنها می توان به تامین مالی شرکت های دانش بنیان اشاره کرد که در این زمینه سعی شده تا از هر شهرستان استان سمنان یک شرکت مشخص شود تا بتوانیم سرمایه های آن را از طریق بورس تامین کنیم.

صادقی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیانی که در استان سمنان قرار است از طریق بورس و بازار سرمایه تامین سرمایه شوند، باید در اشل شرکت‌های دانش بنیان بزرگ قرار داشته و تمام مراحل لازم برای این کار را طی کرده باشند، تاکید کرد: پنج شرکت دانش بنیان قرار است که در این نشست ها معرفی شوند

وی ادامه داد: استان کرمانشاه که قبل از سمنان این روند را طی کرده، موفق به ثبت ۳۰ شرکت دانش بنیان شده که توانسته اند تامین مالی شان را از طریق بازار سرمایه و بورس صورت دهند لذا ما در استان سمنان نیز چنین هدف گذاری را داریم.

معاون استاندار سمنان همچنین گفت: دانش بنیان‌ها توعاً توان رقابت را در زمینه تسهیلات سود بالا ندارند چرا که نوپا هستند و لذا نیاز است که تسهیلات قرض الحسنه به آنها داده شود که در این زمینه اقدام لازم در استان سمنان صورت خواهد گرفت.

کد خبر: ۲۲۰٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha