۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
سرمایه گذاری ۲۸ هزار میلیارد تومانی صندوق بیمه اجتماعی روستائیان در پالایشگاه نفت
معاون وزیر تعاون به بازار خبر داد؛

سرمایه گذاری ۲۸ هزار میلیارد تومانی صندوق بیمه اجتماعی روستائیان در پالایشگاه نفت

اردبیل - برقراری، معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: سهام پالایشگاه نفت شازند اراک را به ارزش ۲۸ هزار میلیارد تومان خریداری کرده ایم تا به عنوان سرمایه ارزشمند در آینده از آن بهره برداری کنیم.

بیت الله برقراری در حاشیه جلسه شورای بیمه همگان در اردبیل به خبرنگار بازار گفت: صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر با هدف تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی و برپائی عدالت اجتماعی همچنین گسترش چتر بیمه ای خدمات خود را از سال ۸۴ آغاز کرده و در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ارائه خدمات می کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته آهنگ حرکت این صندوق کند بوده ولی با روی کار آمدن دولت مردمی جمعیت تحت پوشش را از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر افزایش دادیم.

افزایش ۱۶۵ درصدی بودجه صندوق در سال جاری

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر افزود: در قالب قرارگاه کرامت تا تیرماه امسال قرار است یک میلیون نفر تحت حمایت صندوق درآیند و تلاش ما بر پوشش حداکثری روستائیان و عشایر است.

برقراری از افزایش ۱۶۵ درصدی بودجه این صندوق در سال جاری خبر داد و گفت: سطح درآمدی صندوق نیز ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی در مورد پوشش بیمه تکمیلی اعضای صندوق در گروه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال بیان کرد: تلاش ما بر این است تا با اصلاح ساختار صندوق سن بازنشستگی را تغییر داده و در کنار آن برای زنان خانه دار دارای دو تا چهار فرزند شرایط سهل ارائه خدمات را فراهم کنیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ادامه داد: افزایش مستمری از ۴۳ درصد تا ۱۹۰ درصد در این صندوق اتفاق افتاده و پرداختی اعضا از ۶۲ هزار تومان تا سقف ۳۵۵ هزار تومان انجام می شود که به اعضای جدید توصیه می کنیم بالاترین سطح را انتخاب کنند.

اکثر صندوق های بازنشستگی کشور با بحران روبرو هستند

برقراری تصریح کرد: با توجه به ابلاغ قانون جوانی جمعیت و مقررات سربازی این صندوق تلاش می کند تا نقصان گذشته را در این حوزه برطرف و اجرای طرح اقشار محروم را در برنامه هفتم توسعه هدفگذاری کند.

وی به پایان مهلت قانون بازنشستگی پیش از موعد نیز اشاره و اظهار کرد: براساس مصوبه مجلس مهلت اجرای این قانون به اتمام رسیده ولی ما آمادگی داریم در صورت تمدید مجلس با رعایت منافع صندوق این امر را ادامه دهیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ضرورت سرمایه گذاری صندوق را به جای بنگاهداری یادآور شد و بیان کرد: اکثر صندوق های بازنشستگی کشور با بحران روبرو هستند ولی صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر ناتراز نبوده و ما حتی اقدام به خرید سهام پالایشگاه «نفت شازند» کرده ایم.

برقراری کل بازنشستگان این صندوق را ۱۷۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ما باید برای این بازنشستگان مستمری ماهانه پرداخت کنیم و قطعا حافظ منافع صندوق به عنوان سرمایه بین نسلی هستیم.

کد خبر: ۲۱۹٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha