۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
استقبال خیرین برای حمایت از آموزش‌های مهارتی

استقبال خیرین برای حمایت از آموزش‌های مهارتی

رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور از اهدا ۱۰ هزار و ۶۰۰ مترمربع زمین و ۱۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع بنا در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان از توجه خیرین در ۴۴ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

به گزارش بازار، غلامحسین حسینی‌نیا، در نشست مشترک با مجمع خیرین کشور بیان داشت: این میزان زمین و بنا، معادل ۱۰% کل زمین‌ها و ۶۷% کل ابنیه اهدا شده به سازمان پس از انقلاب اسلامی بوده است.

وی افزود: در حال حاضر۲۶ میلیون نفر جمعیت فعال در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای هستند، این درحالی است که باید در قالب «نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب» سالانه ۴ میلیون نفر آموزش‌های مهارتی را دریافت کنند.

معاون وزیرکار، سوق‌دهی جوانان به سوی مهارت و ایجاد زمینه اشتغال آن‌ها را عبادت خواند و گفت: پیشرفت‌های سریع فناوری و نیازهای متنوع بازار کار به نیروی انسانی ماهر، در کنار هزینه‌های ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای که عموماً عملی، پروژه محور و پرهزینه هستند و کمبود منابع مالی و اعتبارات از اهم مشکلات پیش روی مهارت آموزی و آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در کشور می‌باشد.

حسینی‌نیا تصریح کرد: این سازمان به منظور آموزه‌های دینی و سنت‌های حسنه اسلامی نظیر هبه، وقف و ... با هدف عملیاتی کردن اصل مشارکت و مسؤلیت اجتماعی، از ظرفیت‌های مادی و معنوی خیرین نسبت به جلب کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام کرده است.

وی با اشاره به اهمیت نقش مشارکت خیرین در گسترش آموزش‌های مهارتی، عنوان کرد: خیرین می‌توانند با استفاده از ظرفیت قانون کمک اشخاص حقیقی و حقوقی و استفاده از روش‌های بدیعی مانند نذر مهارت، رویکرد نوینی در عرصه کار خود پدید آورند.

معاون وزیرکار، اظهار داشت: تصویب قانون کمک اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور در مجلس شورای اسلامی، ابلاغ آئین نامه اجرایی این قانون در هیأت دولت، ثبت مجمع خیرین مهارت در ۵ استان، جلب ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال مشارکت نقدی برای نخستین بار، تجهیز کارگاه‌ها به میزان هزار و ۸۰۰ میلیون ریال با رشد ۲۶۰ درصدی نسبت به سال‌های گذشته و تأمین مواد مصرفی به میزان ۳ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال، در کنار اهدا زمین و ابنیه از جمله اقدامات دیگر این سازمان از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بوده است.

حسینی نیا، مشارکت خیرین مهارتی را راه‌گشای توسعه مهارت‌آموزی در کشور دانست و افزود: خیرین در امور عام‌المنفعه، مانند مدرسه سازی، تأمین اماکن بهداشتی و درمانی و ... نشان داده‌اند که تا حصول نتیجه، پای کار هستند و از این رو، ایجاد تعامل با مجمع خیرین مهارتی، با هدف گسترش مهارت‌آموزی در کشور ضروری است.

وی خاطرنشان ساخت: حضور خیرین مهارتی، پشتوانه و قوت قلبی برای سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای در تحقق اهداف و مسئولیت‌های محوله در مسیر خدمت‌گذاری به مردم است و آن‌ها موضوع نیاز توسعه مهارت‌آموزی را به خوبی دریافته‌اند، ما نیز با بهره‌مندی از حمایت‌های این تشکل‌های خودجوش و مردم نهاد، تمام توان خود را به کار می‌گیریم.

رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور در پایان جلب مشارکت به میزان ۷ میلیارد و ۲۳۶ میلیون ریال در سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ را از برنامه‌های در دست اقدام این سازمان برشمرد.

کد خبر: ۲۱۹٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha