۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷
میدان داری دلالان و سودجویان در بازار آشفته مسکن
نماینده مردم اسدآباد در مجلس مطرح کرد

میدان داری دلالان و سودجویان در بازار آشفته مسکن

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با بیان اینکه دلالان در بازار آشفته مسکن میدان داری می کنند، گفت: قوانین مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه راه برون رفت بازار مسکن از آشفتگی است.

به گزارش بازار، کیومرث سرمدی واله در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به نمایندگان مجلس، گفت: آیا در جریان اتفاقات اخیر در بازار مسکن هستید؟ مردم محله به محله و شهر به شهر عقب می نشینند و نمی توانند اجاره نامه های خود را تمدید کنند. در کجای دنیا این میزان نابسامانی در بازار مسکن وجود دارد؟

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چرا این میزان دلال و سودجو در بازار مسکن میدان داری می کنند، افزود: مسئولان برای شناسایی مناطق خالی از سکنه چه کاری انجام دادند؟ ده ها راه مطمئن برای این امر وجود دارد، چرا در خصوص خودرو امکان اتصال هر خودرو به یک کدملی وجود دارد اما در بحث مسکن امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه دریافت مالیات از خانه های خالی تنها راهبرد ساماندهی بازار آشفته اجاره مسکن است، افزود: اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه و توجه جدی به آن راه برون رفت از بازار آشفته خرید و فروش و سوداگری در حوزه مسکن است. بیرون از مجلس مردم فکر می کنند نمایندگان از اوضاع آشفته بازار مسکن بی خبر هستند.

سرمدی در تذکری خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه و سرپرست آموزش و پرورش، گفت: مطالبات معلمان اعزام به خارج علیرغم رأی قطعی دیوان عدالت اداری پرداخت نشده است.

وی در تذکری به وزیر نیرو افزود: شهرهای آجین و پالیز در شهرستان اسدآباد فاقد شبکه جمع آوری و هدایت فاضلاب و آب های سطحی هستند و این امر مردم را با مشکل مواجه کرده است، در شهر اسدآباد شبکه فاضلاب شهری سال ها پیش به صورت ناقص اجرا شده و بخشی از محلات و شهرها فاقد شبکه و کانال هستند از این رو لازم است به این وضعیت ۳ شهر مذکور توجه ویژه ای صورت بگیرد.

کد خبر: ۲۱۹٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha