۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
لایحه مالیات بر معاملات مکرر به گرانی دامن خواهد زد
عضو کانون سراسری انبوه سازان کشور:

لایحه مالیات بر معاملات مکرر به گرانی دامن خواهد زد

گرگان- مازندرانی زاده، عضو کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: لایحه مالیات بر معاملات مکرر نه تنها راهکاری برای مقابله با افزایش قیمت مسکن نیست بلکه به گرانی هم دامن خواهد زد.

وحید مازندرانی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: تورم انتظاری در حال حاضر باعث افزایش قیمت مسکن می‌شود که قاعدتاً چنین تورمی در تمامی ارکان اقتصادی بازار مسکن اعم از زمین، مصالح ساختمانی، قیمت مسکن و اجاره آن تأثیرگذار خواهد بود.

عضو کانون سراسری انبوه سازان کشور ادامه داد: در کنار تورم انتظاری یک رکود تورمی داریم که تقاضا به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

دبیر انجمن انبوه سازان قزوین افزایش قیمت بیمه، پروانه را منجر به گرانی قیمت مسکن دانست و گفت: لایحه مالیات بر معاملات مکرر نه تنها راهگشا در کاهش قیمت مسکن نیست بلکه به عنوان نسخه ای موقتی برای کنترل قیمت بازار مسکن عمل می کند.

وی ادامه داد: تجربه در بازار مسکن نشان داده که هیچ یک از راه‌حل‌هایی نظیر مالیات بر معاملات مکرر تاثیرگذار بر کنترل قیمت مسکن نبوده است اینها راه حل های مقطعی و مختص یک دوره کوتاه است.

مازندرانی زاده معتقد است: در چنین شرایطی مالک میزان مبلغ مالیات را بر قیمت مسکن محاسبه می کند که باز هم در نهایت این مصرف کننده است که آسیب می بیند

دبیر انجمن انبوه سازان قزوین با بیان اینکه تمامی این راه حل ها موقت و شوخی با بازار مسکن است، افزود: لایحه مالیات بر معاملات مکرر نه تنها راهکاری برای مقابله با افزایش قیمت مسکن نیست بلکه به گرانی هم دامن خواهد زد.

او ضمن یادآوری این مطلب که نوعی سرگردانی و ناپختگی در تصمیمات وزارت راه و شهرسازی مشاهده می شود، افزود: همه کشورهایی که برای اقتصاد مسکن کار می کنند یک برنامه ۲۰ یا ۳۰ ساله برای حوزه بازار مسکن می بینند در حالی که انبوه سازان حتی تا چند ماه آینده را نمی توانند پیش بینی کنند.

عضو کانون سراسری انبوه سازان کشور در خاتمه خاطر نشان کرد: سیاست هایی نظیر افزایش بیمه ساختمانی و مالیات بر معاملات مکرر تصمیماتی خلق‌الساعه و ناشی از ناآگاهی مدیران است.

کد خبر: ۲۱۹٬۷۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha