۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
نحوه بهره‌مندی از بسته تشویقی صرفه‌جویی در مصرف برق

نحوه بهره‌مندی از بسته تشویقی صرفه‌جویی در مصرف برق

طرح پاداش همکاری مشترکان خانگی در مصرف برق از یکم خرداد آغاز می‌شود.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق درباره اجرای طرح پاداش همکاری مشترکان خانگی در مصرف برق در فصل گرم پارسال گفت: این طرح خیلی موفق بود و ۴۰ درصد از مردم توانستند از پاداش مدیریت مصرف برق استفاده کنند و همچنین حدود ۸ میلیون مشترک بخش خانگی توانستند برق رایگان یا حتی بستانکار دریافت کنند.

تفاوت نخست طرح تشویقی امسال با پارسال در مبلغ پاداش است که به گفته سخنگوی صنعت برق، میزان این پاداش که سال گذشته ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت بود امسال تا ۲ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

تفاوت دوم را هم وزیر نیرو این طور بیان می‌کند که هر مشترکی، هرقدر نسبت به پارسال صرفه جویی کند، پاداش می‌گیرد در حالی که سال گذشته، فقط به مصارف زیر الگو پاداش می‌دادیم.

محرابیان دو مثال هم برای بهره مندی از این پاداش در مناطق جغرافیایی با دمای عادی و مناطق گرمسیری بیان کرده و گفته است: اگر مناطق گرمسیری یک کولر خاموش شود، می‌توان یک میلیون تومان در ماه پاداش گرفت و اگر دو کولر خاموش شود، تا یک و نیم میلیون تومان در ماه پاداش اعطا می‌شود و اگر در مناطق عادی فقط یک کولر آبی را از دور تند به کند تغییر دهند، می‌توانند شاهد ۱۰۰ کیلووات صرفه جویی و دریافت پاداش ۱۵۰ هزار تومانی باشند.

البته مردم برای صرفه جویی در مصرف برق روش‌های دیگری مانند خاموش کردن لامپ اتاق‌هایی که استفاده نمی‌شوند یا خاموش کردن روشنایی‌ها در طول روز یا استفاده نکردن از وسایل برقی در ساعات اوج مصرف برق را سراغ دارند.

طبق اعلام شرکت مدیریت شبکه برق کشور، پیش بینی می‌شود که اجرای این طرح تشویقی منجر به کاهش ۵ درصدی مصرف برق کشور نسبت به فصل گرم پارسال شود.

کد خبر: ۲۱۹٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha