۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
ثبات نسبی قیمت جهانی طلا

ثبات نسبی قیمت جهانی طلا

قیمت جهانی طلا در سایه اطلاعات تورم امریکا که قرار است این هفته منتشر شود با تغییر زیادی همراه نبود.

به گزارش بازار، قیمت طلا تغییر چندانی برای امروز دوشنبه نداشته است. اطلاعات مثبت بازار کار آمریکا نگرانی درمورد سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال رزرو را افزایش داده و تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر بر اطلاعات تورم آمریکا جلب شده که قرار است این هفته منتشر شود.

قیمت طلا پس‌از انتشار خبر گزارش مثبت بازار کار آمریکا علی‌رغم بالا رفتن نرخ بهره، از رکوردی که در روز جمعه به آن رسیده بود پایین آمد. انتظار می‌رود این گزارش باعث ادامه تورم بالا شود که می‌تواند فدرال رزرو را ترغیب به ادامه روند افزایش نرخ بهره به مدت طولانی‌تری کند. این سناریو خبر خوبی برای طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده نیست.

اما ادامه بحران بخش بانک‌داری در آمریکا تمایل به طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و قیمت آن را همچنان بالاتر از ۲۰۰۰ دلار نگه‌داشته است. بازارها انتظار رکود اقتصاد آمریکا را در سال جاری میلادی دارد.

قیمت طلا امروز با ۰.۰۱ درصد کاهش ۲۰۱۶ دلار و ۷۶ سنت معامله می‌شود.

تمرکز سرمایه‌گذاران در این هفته بر اطلاعات شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکاست که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود. این اطلاعات نشان می‌دهد آیا سیاست افزایش نرخ بهره در مهار تورم مؤثر بوده‌است یا نه.

انتظار می‌رود تورم در آمریکا در ماه آوریل کاهش یافته، اما همچنان بالاتر از هدف ۲ درصدی بانک مرکزی باشد؛ بنابراین بانک مرکزی آمریکا می‌تواند به روند افزایش نرخ بهره ادامه دهد.

بازارها ۹۰ درصد احتمال می‌دهند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در ماه ژوئن ثابت نگه‌دارد، اما احتمال کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی تقریباً صفر است.

قیمت نقره امروز با ۰.۱۷ درصد کاهش به ۲۵ دلار و ۸۹ سنت رسید و پلاتین با ۰.۰۸ درصد افزایش ۱۰۶۳ دلار و ۳۹ سنت معامله می‌شود.

کد خبر: ۲۱۹٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha