۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
افزایش نرخ جفت ارز یورو/دلار به ۱.۱۰۵۰ | تعیین نقاط مقاومت و حمایت پیش رو
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش نرخ جفت ارز یورو/دلار به ۱.۱۰۵۰ | تعیین نقاط مقاومت و حمایت پیش رو

با انتشار آمار نرخ دستمزدهای بخش غیر کشاورزی در ایالات متحده در روز جمعه هفته گذشته، نرخ برابری جفت ارز یورو به دلار صبح روز دوشنبه به وقت بازارهای اروپا افزایش یافته و به ۱.۱۰۵۰ رسید.

به گزارش بازار؛ با انتشار آمار نرخ دستمزدهای بخش غیر کشاورزی در ایالات متحده در روز جمعه هفته گذشته، نرخ برابری جفت ارز یورو به دلار صبح روز دوشنبه به وقت بازارهای اروپا بار دیگر با افزایش روبرو شده و به ۱.۱۰۵۰ رسید.

بر اساس این گزارش، تصمیم احتمالی بانک مرکزی اروپا برای افزایش نرخ بهره بانکی نیز از جمله دیگر موارد دخیل در افزایش ارزش یورو در برابر دلار است که همزمان با ناتوانی تقریبی فدرال رزرو برای کاهش تورم در ماه آوریل و عقب ماندن از نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده برای این ماه، منجر به افزایش ارزش یورو در برابر دلار شده است.

افزایش نرخ جفت ارز یورو/دلار به ۱.۱۰۵۰ | تعیین نقاط مقاومت و حمایت پیش رو

در حال حاضر، نرخ برابری یورو به دلار در نزدیکی کف کانال رگرسیون نزولی بلند مدت است که روی ۱.۱۰۳۰ قرار دارد. از سوی دیگر، محدوده SMA۵۰ روزه این جفت ارز نیز در مرز حمایت این جفت ارز قرار داشته و مقاومت مهم پیش روی آن نیز روی ۱.۱۰۸۰ قرار دارد. در صورت موفقیت گاوها در عبور از این مقامت، سطح بعدی که به نوعی مقاومت روانی جفت ارز یورو به دلار محسوب می شود نیز روی ۱.۱۱۰۰ قرار دارد.

اما در صورت اصلاح نرخ در بازار، نخستین حمایت پیش روی سرمایه گذاران روی ۱.۱۰۰ خواهد بود که در حقیقت، نقطه SMA۱۰۰ روزه آن است. در صورتیکه کندل نرخ در بازاه زمانی چهار ساعته زیر این محدوده بسته شود، می توان انتظار اصلاح ریزش تا ۱.۰۹۵۰ را داشت.

کد خبر: ۲۱۹٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha