۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
خطرات ناشی از هوش مصنوعی بسیار بیشتر از تغییرات آب و هوایی است!
پدر هوش مصنوعی:

خطرات ناشی از هوش مصنوعی بسیار بیشتر از تغییرات آب و هوایی است!

جفری هینتون از بزرگان و مخترعین تراز اول هوش مصنوعی در جهان طی سخنانی نسبت به خطرات بالقوه ای که این نوع هوش و سامانه های مبتنی بر آن علیه امنیت جهان به وجود آورده هشدار داد.

به گزارش بازار؛ جفری هینتون از بزرگان و مخترعین تراز اول هوش مصنوعی در جهان طی سخنانی نسبت به خطرات بالقوه ای که این نوع هوش و سامانه های مبتنی بر آن علیه امنیت جهان به وجود آورده هشدار داد.

بر اساس این گزارش، هینتون که از وی به عنوان پدر هوش مصنوعی نیز یاد می شود، در سخنان خود تاکید کرد که به احتمال زیاد، خطرات ناشی از هوش مصنوعی برای بشریت چیزی بیشتر از وضعیت وخیم آب و هوایی جهان خواهد بود.

وی که به تازگی از شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) جدا شده است در گفتگو با رویترز گفت: من قصد ندارم اهمیت تغییرات آب و هوایی را زیر سوال ببرم و مایل هم نیستم که بگویم شما نباید در مورد این تغییرات نگران باشید. اما فکر می کنم (هوش مصنوعی) چیزی است که باید بیشتر نگران آن باشید.

هینتون گفت: در خصوص تغییرات آب و هوایی به سادگی می توان پینشهاد داد که چه کاری باید انجام دهیم: تنها کافی است کربن کمتری سوزانده شود. اگر این اقدام صورت پذیرد، همه چیز رو به راه خواهد شد. اما (در خصوص هوش مصنوعی) مشخص نیست که چه باید کرد و تکلیفمان مشخص نیست.

لازم به ذکر است دامنه انتقادات از سرعت و نحوه پیشرفت افسار گسیخته هوش مصنوعی در جهان، طی ماه های اخیر به شدت افزایش یافته و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز چندین بار خواستار افزایش کنترل و نظارت بر این صنعت جدید شده است.

این در حالیست که چت بات جدید شرکت مایکروسافت به نام ChatGPT موفق شده طی زمان کوتاهی بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر را جذب خود کرده و به عنوان پر سرعت ترین اپلیکیشن تاریخ در جذب مخاطب شناخته شود.

کد خبر: ۲۱۹٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha