۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳
لزوم توجه به مقابله با پدیده بیابانزایی کشور

لزوم توجه به مقابله با پدیده بیابانزایی کشور

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: کشور با این میزان سرعت پدیده بیابانزایی، اکنون در معرض خطر تخریب سرزمینی قرار گرفته است.

به گزارش بازار، وحید جعفریان با بیان اینکه کشور به لحاظ اقلیم و زمین‌شناسی و منابع آبی آسیب پذیر و در معرض تخریب سرزمینی است و انجام اقدامات بیابانزدایی در دفع خطر تخریب سرزمینی ارزشمند است، یادآور شد: ۸۷ درصد از وسعت کشور تحت تاثیر بیابانزایی است و اگر با نگاه بلندمدت به این موضوع توجه نشود، در معرض تخریب سرزمینی قرار داریم.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری افزود: سالانه با تلاش منابع طبیعی کشور در ۳۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های کشور با اقدامات مختلف مانند بذرپاشی، نهال‌کاری و مدیریت و کنترل هرزآب، عملیات بیابانزدایی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به میزان سرعت بیابانزایی در عرضه‌های کشور باید در عملیات بیابانزدایی تسریع شود و استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی نیز در این زمینه کمک‌کننده است.

جعفریان خاطر نشان کرد: طرح «کاشت یک میلیارد اصله نهال» اقدامی ارزشمند در تقویت پوشش گیاهی و مقابله با بیابانزایی محسوب می‌شود که تحقق هر چه بیشتر آن راهکاری برای کمک به منابع طبیعی کشور برای مقابله با پدیده بیابازایی است.

کد خبر: ۲۱۹٬۵۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha